پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۸
کد مطلب : 66988
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در دیدار با جمعی از پزشکان طلبه مطرح کرد:

لزوم ایجاد رشته های مرتبط با پزشکی و دروس حوزوی / پزشکان طلبه هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: اصرار دارم رشته هایی مانند اخلاق پزشکی، فقه سلامت و پزشکی و فلسفه سلامت و پزشکی وارد دروس حوزوی بشوند تا وقتی یک پزشک به حوزه علمیه می آید، ارتباطی میان دروس حوزوی و رشته خود احساس کند.
لزوم ایجاد رشته های مرتبط با پزشکی و دروس حوزوی / پزشکان طلبه هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند
لزوم ایجاد رشته های مرتبط با پزشکی و دروس حوزوی / پزشکان طلبه هیئت اندیشه ورز تشکیل دهند
به گزارش قم نیوز آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه روز گذشته در دیدار با جمعی از پزشکان طلبه  اظهار داشت: در این مدتی که ما در خدمت حوزه علمیه هستیم، تمام ایده ها و نقطه نظرات را در رابطه با حوزه علمیه جمع آوری کرده ایم و از طرفی هم یک آسیب شناسی در رابطه با حوزه علمیه انجام شده است.

مدیر حوزه ای علمیه افزود:  متاسفانه ما مطالعات راهبردی راجع به روحانیت نداریم.  در دهها کشور دیده ام که راجع به روحانیت ما مراکز تحقیقاتی دارند، اما خود ما چنین کاری انجام نداده ایم.

تدوین 20 سند جامع در حوزه علمیه

مدیر حوزه های علمیه افزود: البته برای اولین بار مرکز مطالعات راهبردی راه افتاده است و بعد از سالها 20 سند جامع در حوزه علمیه تدوین شده است. فعالیت باید بر طبق برنامه باشد تا ما بعدا بتوانیم بگوییم چه کارهایی انجام شده و در چه کارهایی ناموفق بوده ایم.

دانشجویان نباید از سطوح عالی وارد نظام مدرسه ای شوند

آیت الله اعرافی گفت: وضعیت امروز ما به گونه ای است که حوزه علمیه نه سنت را به خوبی نگه داشته و نه تجدد را درست دریافت کرده است و این بحران آفرین است. تلاش داریم، دانشجویان از سطوح عالی به نظام مدرسه ای نیایند و نظامی داشته باشند که متناسب با تحصیلات تکمیلی باشد. یکی از مشکلات ما هم عدم توجه به مسائل روز است. ما 500 ایده جدید و تحولی داریم، اما نه می توانیم یک نیرو اضافه کنیم و نه بودجه مناسبی داریم.

نیاز به تشکیل هیئت اندیشه ورز در زمینه پزشکی

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خطاب به طلاب پزشک افزود: نگاه ما همواره مدیریت راهبردی و کلان با تکیه بر سنت و با توجه به اصول بوده است. مجموعه شما باید قاعده مند تر بشود و با هیئت های اندیشه ورز ما ارتباط برقرار کنید و در واقع خواسته من این است که شما هم یک هیئت اندیشه ورز برای مجموعه مدیریت حوزه علمیه باشید.

لزوم ایجاد رشته های مرتبط با پزشکی و دروس حوزوی

وی افزود: اصرار دارم که اخلاق پزشکی یک رشته مرتبط با حوزه علمیه بشود. چنین فعالیت هایی در حال انجام است و اگر این موارد گسترش یابد، مثلا وقتی یک پزشک به حوزه علمیه می آید کمی ارتباط بیشتری با رشته اش احساس می کند. ما باید یک ریل گذاری صحیح انجام بدهیم.

آیت الله اعرافی در رابطه با طرح ها و چشم انداز های حوزه علمیه اظهار داشت: ما یک طرحی اجرا کردیم که درون حوزه درباره نظام اسلامی، جامعه و بین الملل فعالیت کردند و بنا شده مشخص بشودکه تا سال 1414 قرار است به کجا باید برسیم و چنین پروژه هایی دارند به یکدیگر گره می خورند.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم ایجاد رشته های مرتبط با پزشکی و دروس حوزوی گفت: شما مجموعه خود را شکل بدهید و سه رشته اخلاق پزشکی، فلسفه سلامت و پزشکی و فقه سلامت و پزشکی را پیگیری کنید، ما هم در این زمینه کمک می کنیم. ولو اگر اینها رشته هم نیستند باید به صورت دوره هایی مد نظر گرفته شوند.

 
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcg7y93.ak9374prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما