دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 67476
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم خبر داد:

ارسال بیش از 2300 اثر به دبیرخانه فراخوان شهرنگار شهرداری قم

قم نيوز : مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: همزمان با پایان فراخوان شهرنگار 97 سازمان زیباسازی شهرداری قم با موضوعات آثار حجمی و تزئینات شهری، نقاشی دیواری و گرافیک محیطی، تعداد 2305 اثر از 516 هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه فراخوان ارسال شد.
ارسال بیش از 2300 اثر به دبیرخانه فراخوان شهرنگار شهرداری قم
ارسال بیش از 2300 اثر به دبیرخانه فراخوان شهرنگار شهرداری قم
به گزارش قم نیوز سیدمحمد موسوی منش با اشاره به روند فراخوان شهرنگار، اظهار داشت: فراخوان شهرنگار از اردیبهشت ماه 97 آغاز و تا پایان تیرماه به اتمام رسید که در چهار بخش با عناوین المان ماندگار، المان مناسبتی، المان نوری، آذین‌بندی و تزئینات شهری و نقاشی دیواری و گرافیک محیطی با استقبال بی نظیر هنرمندان سراسر کشور برگزار گردید.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با توجه به آثار ارسال شده از هنرمندان در بخش المان ماندگار، افزود: آثار ارسال شده در بخش المان ماندگار که با موضوع المان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و المان شهدای خبرنگار با استقبال خوبی برگزار گردید که در این بخش تعداد 106 اثر از 75 هنرمند به دبیرخانه فراخوان ارسال که از این میان 46 اثر از 30 هنرمند در موضوع المان آیت الله العظمی بروجردی(ره) و 60 اثر از 33 هنرمند در موضوع المان شهدای خبرنگار می باشد.
موسوی منش، یکی دیگر از بخش های این فراخوان بخش المان های مناسبتی بوده است که با فضاسازی میدان آستانه قم و با موضوع محرم و صفر برگزار گردید و 74 اثر از 33 هنرمند به دبیرخانه فراخوان جهت ارزیابی داوران ارسال شد.
وی با اشاره به ارتقاء سطح کیفی فضاهای شهر در کلیه مناسبت های ملی و مذهبی و ایجاد حال و هوای بصری متفاوت و شایسته این ایام، گفت: بخش طراحی المان نوری، آذین بندی و تزئینات شهری یکی دیگر از بخش‌های این فراخوان ملی بود که در بخش المان نوری، آذین بندی و تزئینات شهری تعداد 150 اثر از 31 هنرمند از سراسر کشور در موضوعات نشاط شهری، خانواده، نیمه شعبان، عید فطر، عید سعید قربان و غدیر، ماه محرم، دهه مبارک فجر و عید نوروز به دبیرخانه فراخوان ارسال شده است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم یکی دیگر از بخش های فراخوان را نقاشی دیواری و گرافیک محیطی بر شمرد و افزود: هدف از برگزاری این بخش ارتقاء کیفیت هنری و منظهری شهری و ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری بوده است که در موضوعات نقاشی جداره و معابر شهری و استقبال از ماه مهر و ایده های خلاقانه شهری(مداخله محیطی هوشمند) اشاره کرد.
موسوی منش اظهار داشت: در بخش نقاشی دیواری و گرافیک محیطی تعداد 1975 اثر از 377 هنرمند از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه فراخوان ارسال نموده که از این میان، در بخش دیوار نگاره نقاشی معابر شهری تعداد 1023 اثر از 175 هنرمند، در بخش استقبال از ماه مهر تعداد 376 اثر از 107 هنرمند و در بخش ایده‌های خلاقانه شهری(مداخله محیطی هوشمند) تعداد 576 اثر از 95 هنرمند مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی در پایان اظهار داشت: با توجه حجم آثار رسیده به دبیرخانه، داوری این فراخوان از روز دوشنبه 15 مرداد به مدت سه روز با حضور داوران فراخوان در سازمان زیباسازی شهرداری قم برگزار و پس از آن، آثار و هنرمندان برگزیده معرفی خواهند شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjmxem.uqeaazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما