دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب : 67478
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی:

امیرآبادی: سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست/ دولت درباره واردات خودرو شفاف سازی کند

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست و باید رئیس جمهور در زمینه کاهش ارزش پول کشور پاسخگو باشد.
سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست/ دولت درباره واردات خودرو شفاف سازی کند
سوال از رئیس جمهور سیاسی نیست/ دولت درباره واردات خودرو شفاف سازی کند
به گزارش قم نیوز افزایش قیمت ارز در چند ماه اخیر مشکلات زیادی را برای مردم کشور به وجود آورد و موجب ایجاد تلاطم در بازار شد، عملکرد دولت و مجلس شورای اسلامی در مقابل این بحران اقتصادی، انتقادات زیادی را به وجود آورد، انتقاداتی که در نهایت موجب طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شد. طرحی که نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در تحقق آن نقش مهمی ایفا کردند.

احمد امیرآبادی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: هم اکنون با وجود اینکه وضعیت کشور بهتر از دوره قبلی تحریم‌ها است، اما شاهد چند برابر شدن قیمت ارز در کشور هستیم، با وجود اینکه دولت از اختیارات لازم در این زمینه برخوردار است.

وی ادامه داد: این باور که اکنون در جنگ اقتصادی قرار دادیم، در کشور شکل گرفته است، یک سری کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و دارو در کشور داریم که باید با دلار 4200 تومانی به کشور وارد شود و توزیع این کالاها با نظارت دولت صورت می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: پتروشیمی‌ها با وجود صادرات زیادی که دارند، ارز خودشان را به بازار ثانویه ارزی وارد نکردند که این مساله موجب عدم فعالیت این بازار شد.

وی در خصوص اختصاص ارز به سفرهای خارجی بیان کرد: دلیلی وجود ندارد که هزار دلار به گردشگری داده شود که به دنبال خوش گذرانی است، دادن ارز به گردشگران اولویت کشور نیست.

امیرآبادی با اشاره به لزوم نظارت بر واردات اظهار کرد: با وجود اینکه گوشت با ارز دولتی با قیمت پایین در حال ورود به کشور است، اما از آن سو شاهد هستیم که سوداگری‌های برخی از واردکنندگان موجب شده است که قیمت گوشت در بازار بالا برود.

 

مجازات تعزیرات بازدارنده نیست

وی ادامه داد: مجازات‌ها در قانون تعزیرات برای مقابله با مفسدان اقتصادی بازدارنده نیست، در حالی که باید مجازات در حد اعدام برای مفسدان اقتصادی در وضعیت کنونی در نظر گرفته شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: باید اختیارات لازم برای برخورد با فساد اقتصادی در وضعیت کنونی به مدیران استانی داده شود و دولت در زمان کنونی چنین برنامه ای را در دستور کار دارد.

امیرآبادی با اشاره به سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مدیران دولتی سعی زیادی کردند تا این سوال به صحن مجلس نرسد، در زمان کنونی سوال از رئیس جمهور در خصوص بی ارزش شدن پول ملی، حق نمایندگان است، اما دولت از طریق فرمانداری‌ها و استانداری ها سعی کرد تا نمایندگان از پرسیدن سوال از رئیس جمهور منصرف شوند.

وی ادامه داد: باید دولت به مردم بگوید که چه کسانی پشت داستان واردات خودرو به کشور بودند و باید در این خصوص شفاف سازی صورت بگیرد، نبود شفافیت در کشور مردم را بی اعتماد کرده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید دولت را حمایت کرد اما به شرط اینکه مسیر صحیح را برود، 200 نفر از نمایندگان مجلس شورای در نامه ای درخواست کردند که تیم اقتصادی دولت عوض شود، اما رئیس جمهور به این نامه توجه نکرد.

امیرآبادی سوال از رئیس جمهور را سیاسی ندانست و تصریح کرد: شاهد کاهش یک سوم ارزش پول کشورمان بودیم و رئیس جمهور باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: زمانی که به دنبال استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی هستیم، نمایندگان طرفدار دولت از طرح استیضاح عقب نشینی می‌کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: سهام داران بسیاری از شرکت‌های بزرگ اروپایی، آمریکایی هستند و این مساله جلوی فعالیت این شرکت‌ها را در ایران می‌گیرد، متاسفانه دولت طی چند سال اخیر تمام امور کشور را به برجام ربط داد در حالی که ظرفیت‌های زیادی در کشور وجود دارد.

امیرآبادی در پایان ایران را یک کشور توانمند دانست و خاطرنشان کرد: کشورمان در یک موقعیت جغرافیایی خوبی قرار دارد و ایران، کره شمالی نیست، در جبهه مقاومت، یک قدرت فرامنطقه ای داریم و آمریکایی‌ها از حضور ما در منطقه نگران هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbwab0.rhbzzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما