شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۹
کد مطلب : 67740
منبع : خبرگزاری تسنیم

قطار قم ـ تهران و بالعکس به علت استقبال کم مسافر توجیه اقتصادی ندارد

قم نيوز : مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به وجود روزانه ۸ رام قطار در مسیر قم ـ تهران و بالعکس گفت: متأسفانه ضریب اشغال این قطارها مناسب نبوده و اصلاً صرفه ریالی برای راه‌آهن ندارد.
تهران و بالعکس به علت استقبال کم مسافر توجیه اقتصادی ندارد
تهران و بالعکس به علت استقبال کم مسافر توجیه اقتصادی ندارد
به گزارش قم نیوز محسن اعتماد ظهر امروز در نشست خبری که سالن جلسات این مرکز تحقیقات راه‌آهن استان قم برگزار شد، با اشاره به وجود ایستگاه مرکزی راه‌آهن قم در مرکز شهر اظهار داشت: وجود این ایستگاه موهبتی است که متأسفانه برخی‌ها قدردان آن نیستند، درصورتی‌که وجود این ایستگاه می‌تواند در کنار داشتن کاربردهای مختلف سبب کاهش ترافیک نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه ایستگاه مرکزی قم در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: با توجه به جابجایی روزانه بیش از 6 هزار نفر در این ایستگاه، مقدمات توسعه آن با اعتباری بالغ‌بر 6 میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با اشاره به جابجایی بیش از 758 هزار نفر مسافر در چهار ماهه نخست سال جاری از ایستگاه مرکزی ابراز کرد: این میزان جابجایی در مدت مشابه سال گذشته بیش از 576 هزار نفر بود که در سال جاری 31.5 درصد افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه این میزان جابجایی مسافر با قطار سبب صرفه‌جویی در هفت میلیون لیتر سوخت داشته است، عنوان کرد: این حجم جابجایی همچنین سبب صرفه‌جویی 2.5 میلیارد تومانی شده است.

اعتماد با اشاره به وجود 8 رام قطار در مسیر رفت‌وبرگشت قم-تهران و بالعکس عنوان کرد: دو رام قطار هم در پایان هفته به این تعداد قطارها افزوده می‌شود ولی متأسفانه ضریب اشغال آن مناسب نبوده و اصلاً صرفه ریالی برای راه‌آهن ندارد.

وی با تأکید بر اینکه راه‌آهن کشور قیمت تمام‌شده 18 هزارتومانی این قطارها را با یارانه از مردم چهار هزار تومان دریافت می‌کند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید با توجه به امنیت قطارها در فرهنگ‌سازی مردم برای استفاده از آن‌ها راه‌آهن را حمایت کنند.

مدیرکل راه‌آهن استان قم اظهار داشت: روزانه سه رام قطار قم به مشهد به‌صورت کوپه‌ای وجود دارد که حداقل ضریب اشغال آن بیش از 90 درصد است.

وی با بیان اینکه استان قم ظرفیت جابه‌جایی 19 میلیون تن بار در سال را دارد، گفت: سه پروژه اتصال گمرک به راه‌آهن، اتصال ایستگاه غله به راه‌آهن و اتصال سلفچگان به راه‌آهن برای افزایش ظرفیت باربری در دستور کار قرار دارد.

اعتماد با تأکید بر اینکه در چهار ماهه نخست سال جاری بیش از هشت میلیون تن بار توسط راه‌آهن جابجا شده است یادآور شد: این حجم انتقال بار بیش از 32 هزار لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت داشته است.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdz509.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما