کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت وگو با استاد حوزه و دانشگاه مطرح شد

احیای خمس نسخه امام جواد(ع) در زمینه اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری فارس , 21 مرداد 1397 ساعت 9:10

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام جواد(ع) با احیای خمس و تکلیف آن بر شیعیان نمونه و نسخه‌ای از اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: حیات نورانی این امام بزرگوار در یک پیچ تاریخی قرار دارد و دوران حکومت مأمون یکی از پیچیده‌ترین دوران سیاسی و اجتماعی علیه جبهه حق است.

وی خاطرنشان کرد: هجمه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی علیه شیعیان در دوران مأمون وارد شد و این توطئه‌ها و دسیسه‌ها با اقدامات و جریان‌های انحرافی مانند واقفیه گره خورد که امامت امام رضا(ع) را انکار می‌کردند.

 امام جواد(ع) شیعه را در پیچ تاریخی پیچیده هدایت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام جواد(ع) با اقدامات مدبرانه، شیعه را در پیچ تاریخی پیچیده حفظ و هدایت کردند گفت: این امام بزرگوار تثبیت‌کننده امامت امام رضا(ع) و امام زمان(عج) هستند و ولادت ایشان خنثی‌کننده دسیسه‌های پیچیده مأمون و مکاران به عنوان جریانات انحرافی است.

وی عنوان کرد: این امام بزرگوار با حضور فعال در محافل مختلف اثبات‌کننده امامت امام زمان(عج) هستند. ایشان حلقه وصل و رمز هدایت شیعی تا موعود ادیان و منجی عالم امام زمان(عج) محسوب می‌شوند.

سلطانی یادآور شد: دوران امامت امام جواد(ع) سخت‌ترین دوران مبارزات است؛ مأمون با پوشش مسالمت‌آمیز و بر خلاف خلفای عباسی پیش از خود با شیوه و شگرد پیچیده جلو آمد و خود را نرم و اهل سازش نمایان کرد ولی شیعیان را در محاصره اقتصادی قرار داد و شریان‌های اقتصادی جریان تشیع را مسدود کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات امام جواد(ع) گفت: این امام بزرگوار با محوریت ولایت و امامت در قالب اقتصاد مقاومتی وضعیت ضعفا، فقرا و مستضعفان را مدیریت کردند و به این وسیله برنامه‌های فرهنگی و ساختاری شیعه بر محوریت امام جواد(ع) حفظ شد.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: این امام بزرگوار با احیای خمس و تکلیف آن بر شیعیان نمونه و نسخه‌ای از اقتصاد مقاومتی را ترسیم کردند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 67747

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/67747/احیای-خمس-نسخه-امام-جواد-ع-زمینه-اقتصاد-مقاومتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir