سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 67881
منبع : خبرگزاری فارس
احمد امیرآبادی گفت:

امیرآبادی: استاندار هیچ حقی در عزل و انتخاب مدیران ندارد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون استاندار هیچ حقی در عزل و انتخاب مدیران ندارد و این رسالت بر عهده وزرا گذاشته شده است و استاندار وظیفه هماهنگی امور را بر عهده دارد.
استاندار هیچ حقی در عزل و انتخاب مدیران ندارد/38 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری احیا شد
استاندار هیچ حقی در عزل و انتخاب مدیران ندارد/38 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری احیا شد
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران استان قم که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: هر چند ما خواستار الحاق برخی از شهرها به قم هستیم اما در شرایط کنونی طرح مباحثی از جمله الحاق و انتزاع برخی از شهرها و وزارتخانه‌ها صلاح نیست چراکه منافقان و سلطنت‌طلب‌ها از هر فرصتی به دنبال ضربه‌زدن به نظام اسلامی هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس باید نسبت به مباحثی که مطرح می‌کنند توجه بیشتری داشته باشند چراکه گاهی این مباحث می‌تواند منشا یک حرکت و جریان مثبت یا منفی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در پرونده کرسنت بخشی از اسنادی که داوران در دیوان لاهه علیه ما ارائه کردند، مقالاتی در روزنامه‌های داخلی ایران بوده است، وقتی که منشا را پیگیری کنیم متوجه می‌شویم که برخی در داخل کشور هزینه کردند تا این مقالات در برخی رسانه‌ها منتشر شود.

وی با بیان اینکه همه نمایندگان دو اختیار و وظیفه اصلی برعهده دارند، مطرح کرد: نمایندگان باید در مرحله نخست طرح‌ها و لوایح را مصوب کنند و در کنار این رسالت نیز باید فعالیت‌های نظارتی خود را دنبال کنند که این رسالت دوم از اهمیت بیشتری برخودار است چراکه اگر قانونی به شیوه مطلوب اجرا نشود نمی‌توان به نتیجه رسید.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه نمایندگان از دهیار تا رئیس جمهور را مورد ارزیابی قرار می‌دهند، عنوان کرد: نماینده از طرف مردم وظیفه دارد بر عملکرد مدیران نظارت کند، اگر نماینده ملت نتواند بر کار یک مدیرکل نظارت کند در حقیقت برای احقاق حقوق مردم تلاش نکرده است.

 

بر اساس قانون استاندار حقی در عزل و نصب مدیران ندارد

وی ادامه داد: بر اساس قانون استاندار هیچ حقی در عزل و انتخاب مدیران ندارد و این رسالت بر عهده وزرا گذاشته شده است و استاندار وظیفه هماهنگی امور را بر عهده دارد.

امیرآبادی از انتصاب شهرداران زیر 200 هزار نفر و بخشداران توسط استاندار یاد کرد و گفت: انتصاب فرماندار با وزیر کشور و انتصاب استاندار نیز با رأی هیئت وزیران بر عهده وزیر کشور است به همین علت می‌توان گفت که ریشه رأی اعتماد وزرا به استاندار، رأی نمایندگان مجلس است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون خدمات کشوری نمایندگان مجلس جایگاهی هم‌تراز وزرا دارند، مطرح کرد: طرح این مباحث به رفع مشکلات کشور کمکی نمی‌کند.

 

برخی آرزو دارند در قم مدیر شوند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: افرادی که خارج از استان فعالیت داشتند و اکنون در قم حضور یافته‌اند خود اذعان می‌دارند که آرزو داریم قدرت سه نماینده مجلس قم را در استان خود در اختیار داشتیم.

وی با بیان اینکه از دو هزار و 400 میلیارد تومان اعتبار برای هزار و 100 شهرداری کشور، 700 میلیارد تومان برای شهرداری قم جذب شده است، اظهار کرد: طی روزهای اخیر 38 میلیارد تومان پول نقد از طلب‌های شهرداری قم را احیا کردیم تا بتوانیم با حمایت شهرداری در حقیقت به مردم شهر کریمه اهل‌بیت(س) خدمت کنیم.

امیرآبادی از مصاحبه رسانه‌ای اخیر خود در مورد عملکرد ضعیف مدیران ورزش و جوانان و آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: مدیرانی که نسبت به عملکرد آن‌ها منتقد هستم می‌توانند در صدا و سیما حضور یافته و نسبت به اظهارات اخیر بنده نظر و انتقاد خود را بیان کنند. ما در استان قم به دنبال انتصاب اقوام و آشنایان خود نیستیم اما دغدغه‌های مردم را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

 

وضعیت ورزش قم اسف بار است

وی وضعیت ورزش قم را اسف‌بار خواند و گفت: این موضوع که بنده در جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان حضور می‌یابم دلیلی بر مطلوب بودن عملکرد این اداره‌کل نیست.

امیرآبادی ادامه داد: درباره مدیران کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش گفتم که عملکرد آن‌ها ضعیف است، اگر آن‌ها انتقاد و نظری دارند می‌توانند پاسخ دهند. این نارضایتی خود را به وزیر ورزش و جوانان اعلام کردم و او نیز گفت که بر اساس ارزیابی‌های انجام شده عملکرد اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم ضعیف است اما استاندار قم مخالف تغییر مدیرکل این مجموعه است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران استانی می‌توانند به راحتی به بنده دسترسی داشته باشند، تصریح کرد: به گفته مسئولان اداره‌کل ورزش و جوانان بنده در جلسات مختلف این اداره‌کل حضور یافته‌ام به همین علت نیز عملکردهای آن‌ها را از نزدیک مشاهده کرده و فرصت لازم برای ارائه گزارش در اختیار آن‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اعزام امیرحسین بادی تنیسور قمی به علت مشکل سربازی به بازی‌های آسیایی با مشکل روبه رو شده بود، بنده روز یکشنبه متوجه این موضوع شدم و تا ظهر روز دوشنبه درحال تلاش بودم تا توانستم امکان اعزام این ورزشکار را فراهم سازم اما اگر تا روز گذشته هم به بنده اطلاع نمی‌دادند معلوم نبود این جوان اکنون چه وضعیتی داشت.

امیرآبادی ادامه داد: غضنفری و هاشمی معاونان استاندار و همچنین مدیرکل میراث فرهنگی توانسته‌اند رسالت‌های خود را به شیوه مطلوبی دنبال کنند.

وی عملکرد سردار آقاخانی فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قم در استان اصفهان را مطلوب خواند و افزود: موافق این موضوع هستیم که از ظرفیت نیروهای قمی استفاده کنیم اما باید مدیران قوی و توانمند را پرورش دهیم و بنده این موضوع را به برخی از افراد از جمله شهردار گوشزد کرده‌ام.

 

سوال از وزیر کشور درباره وضعیت فرودگاه قم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هزار و 200 نفر در ارتباط با موضوع فرودگاه قم سرگردان هستند، مطرح کرد: موضوع فرودگاه بین‌المللی قم را از وزیر کشور سئوال کردم چراکه بنده نمی‌توانم به علت رفاقت و احترام به استاندار از حقوق مردم بگذرم، اگر فکر می‌کنند که عزل مدیران وظیفه استاندار است امیدواریم نسبت به عزل مدیران ضعیف اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه اقتصاد با فسادها و مفسدان اقتصادی بزرگ روبه رو است، اظهار کرد: موضوع بدهی فردی که در قم دارای دانشگاه، موسسه فرهنگی و گاوداری است و برای گرفتن تسهیلات چندین میلیارد تومانی تلاش می‌کند را پیگیری کردیم و اجازه نمی‌دهیم به او تسهیلاتی داده شود چراکه وی دو میلیارد و 300 میلیون تومان معوقات بانکی دارد.

امیرآبادی از حضور سرزده خود در مجتمع اصناف قم و دیدار با مدیران برخی از اتحادیه‌ها یاد کرد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نخستین محموله گوشت گرم از روسیه به قیمت کیلویی 30 هزار تومان وارد قم می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنده در کار اجرایی دخالت نمی‌کنم اما به خوبی متوجه هستم که مشکل کنونی ضعف مدیران استانی است .

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvoem.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما