شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 68040
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: یاوه‌گویی‌های ترامپ به دلیل قدرت جبهه مقاومت است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز جبهه مقاومت یک جبهه قدرتمند در عرصه بین المللی است و یاوه‌گویی‌های ترامپ به دلیل همین قدرت جبهه مقاومت است.
یاوه‌گویی‌های ترامپ به دلیل قدرت جبهه مقاومت است
یاوه‌گویی‌های ترامپ به دلیل قدرت جبهه مقاومت است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در همایش نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه فعالیت مدیران مدارس علمیه اظهار کرد: این مدیران براساس هدایت‌های مقام معظم رهبری و مراجع و براساس مصوبات شورای عالی حوزه‌های علمیه، مقوله انقلابی ماندن را مدنظر دارند و گام‌هایی در این زمینه برداشته اند.

وی ادامه داد: ادعا نداریم به عنوان حوزه انقلابی اکنون پاسخگوی تمام نیازها نیستیم، ادعای ما این است که در این مسیر در حال حرکت هستیم، در تربیت اساتید بصیر، آگاه و انقلابی و حضور طلاب در صحنه‌های انقلابی گوناگون طرح‌های مختلفی اجرا شده، هدف این طرح‌ها بصیرت افزایی است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حوزه باید از مبانی اساسی گفتمان انقلاب اسلامی دفاع کند، این گفتمان بنیادهای علمی و معرفتی دارد. گفتمان انقلاب اسلامی در 6 حوزه فکری و معرفتی مورد هجوم است و امروزه شبکه‌های مجازی و دستگاه‌های فکری برای زدن پایه‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به جریان مسیحیت در جهان اظهار کرد: مسیحیت در تمام کشورهای دنیا حضور دارد و حدود دو میلیارد نفر مسیحی هستند، شاخه کاتولیک مسیحیت، صدها رادیو و تلویزیون و دانشگاه در سراسر دنیا دارد.

وی ادامه داد: عرفان‌های کاذب به دنبال تقلیل دین به امر اخلاقی و حداقلی است، جای کار عظیم در این زمینه وجود دارد، عرفان‌های کاذب در برابر اسلام ناب و گفتمان انقلابی قرار گرفته اند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حوزه انقلابی باید از زیرساخت‌های اعتقادی اسلام ناب و تمدنی دفاع کند، این زیرساخت‌ها در معرض تهدید قرار گرفتند، همچنین پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی جزو وظایف حوزه انقلابی است، نظام اسلامی به دنبال این است که بشریت را به سمت یک تمدن هدایت کند.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی اجتهاد تمدن ساز اظهار کرد: این اجتهاد پنج مرحله دارد که تنها به برخی از مراحل آن در حوزه پرداخته می‌شود، حوزه اکنون از پاسخگویی به نیازهای نظام اسلامی فاصله دارد و باید در حوزه در همه بخش‌های انقلاب اسلامی کار شود.

وی ادامه داد: حوزه علمیه زمانی می‌تواند اثرگذار و تمدن ساز باشد که سبک زندگی عالمانه، حکیمانه، زاهدانه و شجاعانه را حفظ کند، حوزه انقلابی در تمام لایه‌های تمدنی نقش آفرین است و باید حوزه با شناخت وظایف خود، نسل جوانی از طلاب تربیت کند که با بصیرت، شجاعت و حکمت این مسیر را طی کند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: حوزه انقلابی، حوزه ای است که بین المللی باشد، امروز جبهه مقاومت یک جبهه قدرتمند در عرصه بین المللی است و یاوه‌گویی‌هایی ترامپ به دلیل همین قدرت جبهه مقاومت است، جامعه المصطفی 50 هزار فارغ التحصیل از 130 کشور دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به صورت شبانه روزی وقت خودمان را صرف ترویج اسلام ناب در سراسر جهان کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchvvn-.23n6kdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما