کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی:

اسلامی سازی علوم انسانی لازمه هدایت فکری جامعه است

خبرگزاری حوزه نیوز , 28 مرداد 1397 ساعت 5:39

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی، اسلامی سازی علوم انسانی را لازمه هدایت فکری جامعه به سمت اهداف متعالی دانست.


به گزارش قم نیوز دکتر نیره قوی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در کنار اسلامی سازی البته باید به بومی سازی علوم انسانی نیز توجه ویژه ای داشت و از همه توان و استعداد نخبگان حوزوی و دانشگاهی برای تحقق این اهداف بهره بُرد.

وی افزود: اگر ما به اهداف مدنظر در تحول علوم انسانی بر پایه فرهنگ و آموزه های دینی نائل شویم قطعاً تاثیر و برکات آن را بر مسایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی نیز مشاهده خواهیم کرد و اگر کاستی هایی در این خصوص وجود دارد باید ببینیم که ایراد کار کجاست و هر کس چگونه می تواند در رفع این کاستی ها نقش تاریخی خود را ایفا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین با بیان این که علوم انسانی ، مادر دیگر علوم به شمار می رود، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما در زمینه علوم انسانی و تحول کارآمد در این عرصه عقب هستیم و جبران این عقب اُفتادگی در سایه احساس مسئولیت و دغدغه مضاعف اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و سپس کار و تلاش علمی آن ها میسر است.

وی گفت: مقام معظم رهبری در یکی از بیانات خویش با تاکید بر اهمیت و حساسیت علوم انسانی در تحولات اصلی کشور می فرمایند :علوم انسانی هوای تنفسی مجموعه‌های نخبه کشور است که هدایت جامعه را بر عهده دارند بنابراین آلوده یا پاک بودن این هوای تنفسی بسیار تعیین کننده است.

قوی افزود: این همه تاکید سکاندار انقلاب از آن روست که بدون توجه جدی به تحول در علوم انسانی نمی توان به تمدن نوین اسلامی و پیشرفت های چشم گیر در مسیر هدایت جامعه به اهداف مقرر نائل شد.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 68060

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/68060/اسلامی-سازی-علوم-انسانی-لازمه-هدایت-فکری-جامعه

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir