يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب : 68370
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم مطرح کرد:

اجرای دیوار نگاره آیت الله مرعشی نجفی (ره) و شهدای شاخص سپاه و ارتش استان قم

قم نيوز : مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: دیوارنگاره آیت الله العظمی مرعشی نجفی (ره) و شهدای شاخص سپاه و ارتش استان قم به تصویر کشیده شد.
اجرای دیوار نگاره آیت الله مرعشی نجفی (ره) و شهدای شاخص سپاه و ارتش استان قم
اجرای دیوار نگاره آیت الله مرعشی نجفی (ره) و شهدای شاخص سپاه و ارتش استان قم
به گزارش قم نیوز سید محمد موسوی منش با اشاره به پروژه های زیباسازی در سطح شهر، گفت: پروژه طراحی و اجرای نقاشی های دیواری مراجع و علمای عظام و نیز شهدای گرانقدر و شاخص یکی از اصلی ترین برنامه های امسال سازمان زیباسازی شهرداری قم است.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم بیان داشت: پروژه طراحی و اجرای نقاشی های دیواری مراجع و علمای عظام، شهدای گرانقدر و شاخص و آثار مرتبط با حوزه دفاع مقدس به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت علمای گرانقدر و تکریم دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار داده است.
موسوی منش افزود: نقاشی دیواری آیت الله مرعشی نجفی و شهدای شاخص در 300 متر مربع مساحت و بر روی دیوار اجرا شده است.
وی در ادامه گفت: در این طرح ها سعی شده است برای اولین بار از نظرات و طرح‌های هنرمندان بزرگ استان و کشور در زمینه طراحی و اجرا استفاده شود.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به اینکه هر کدام از عناصر استفاده شده در نقاشی دیواری "شهدای شاخص" معانی خاص خود را دارد، افزود: در طراحی این پروژه تلاش شده است مطابق با فرمایشات مقام معظم رهبری وحدت میان قوای مسلح(سپاه و ارتش) نمایان باشد.
موسوی منش بیان کرد: این نقاشی دیواری ضمن بیان اینکه سعی شده است تا در فرم بندی نقوش شکوه و عظمت سرداران شهید زین الدین و خلبان شهید اکبری از شهدای شاخص ارتش را نشان داده شود، گفت: رنگ های به کاررفته دراین نقاشی دیواری با الهام از رنگ های ایرانی و اسلامی بوده است.
وی ادامه داد: در طرح این نقاشی از دو قسمت فرم و محتوا بهره برده شده است که در قسمت فرم سعی شده است روحیه شجاعت، مقاومت و صلابت به تصویر کشیده شود و در قسمت محتوا مسائلی مانند تکریم و پاسداشت علمای گرانقدر و فرهنگ ایثار و شهادت بیان شود.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قم در پایان با اشاره به نشست‌های مشترک سازمان با بیت آیت الله مرعشی نجفی(ره) و همچنین بنیاد حفظ و نشر آثار ارزشهای دفاع مقدس در این زمینه بیان داشت، افزود: در واقع به زودی فاز جدیدی از پروژه طراحی و اجرای نقاشی‌های دیواری با این مضمون را کلید خواهیم زد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdzs09.yt0j56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما