قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تمدن اسلامی گفت: در تمدن اسلامی پزشکی یک امر ساده نبوده و ابوعلی سینا در آثار خود اثر فلسفی را بانام شفا و کتاب طب را بانام قانون نام‌گذاری می‌کنند که این نشان‌می‌دهد که پزشکی با یک تجربه اندک به دست نمی‌آید و پزشکی دانش و علم بزرگی است که قوانین خاص خودش را نیز دارد.
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور
آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور
به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی در مراسم روز پزشک و تجلیل از پزشکان نمونه استان که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد گفت: حضرت علی(ع) برای پیامبر(ص) واژه طبیب به کاربردند و پیامبر(ص) نیز طبابت جز شخصیتشان بود.

وی بیان داشت: طبابت آن زمان اوج می‌گیرد که طبیب دارای جهان‌بینی الهی باشد، پزشکی و سلامت از چهار ضلع بزرگ برخوردار است که یک ضلع آن دانش و مهارت است و سه ضلع دیگر فلسفه پزشکی، حقوق و فقه پزشکی و اخلاق و ارزش‌های سلامت و پزشکی است که به‌عنوان روح و جان پزشک به شمار می‌رود.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به تمدن اسلامی گفت: در تمدن اسلامی پزشکی یک امر ساده نبوده و ابوعلی سینا در آثار خود اثر فلسفی را بانام شفا  و کتاب طب را بانام قانون نام‌گذاری می‌کنند که این نشان می‌دهد که پزشکی با یک تجربه اندک به دست نمی‌آید و پزشکی دانش و علم بزرگی است که قوانین خاص خودش را نیز دارد.

امام‌جمعه قم تأکید کرد: باید پزشکی را یک دانش مهم و مبتنی بر متدولوژی درست بدانیم که پزشکی نیاز به جهان‌بینی الهی داشته و خدمت به‌سلامت جامعه باید بر محور اخلاق استوار باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به موضوع عدالت در حوزه سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع ازجمله مسائلی است که باید همواره موردتوجه بوده و باید آن‌یک شاخصه مهم بدانیم و توجه داشته باشیم که در یک نگاه بین‌المللی از این عدالت برخوردار نیستیم که نمونه آن برخی کشورهای آفریقایی است که حداقل‌ های سلامت و بهداشت را هم ندارند.

آیت‌الله اعرافی به توسعه سلامت و بهداشت در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: به برکت نظام اسلامی ایران شاهد این موضوع مهم هستیم و امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌بینیم که خادمان سلامت شاخص‌ها را تغییر داده و تفاوت در زیرساخت‌ها کاملاً مشهود است.

وی گفت: توجه به امر تحقیقات و مطالعات از دیگر مسائلی است که باید موردتوجه قرار گیرد و باید توجه داشته باشیم که همه کارها بر اساس تحقیقات و مطالعات انجام شود و باید کمک کرد تا نگاه تحقیقاتی گسترش یابد.

امام‌جمعه قم گفت: مقوله اخلاق و هنرهای ارتباطی از دیگر مسائلی است که باید در جامعه ما رقم بخورد و زنجیره پزشکی باید روزبه‌روز در این عرصه به اعتلا برسد.

انتهای پیام/ ۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcci0qe.2bq418laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما