يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۶
کد مطلب : 68602
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم طبیعی است

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم را طبیعی دانست و گفت: قیمت تابع عرضه و تقاضا است و قیمت تخم مرغ و مرغ با افزایش عرضه به قیمت طبیعی خود بازمی‌گردد.
افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم طبیعی است
افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم طبیعی است
به گزارش قم نیوز محمد رضا طلایی امروز با اشاره به وضعیت بخش دام در استان قم اظهار کرد: 350 هزار راس دام سبک و سنگین در استان است و این استان ظرفیت خوبی در دام دارد، استان قم به علت قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی کشور، جایگاه خوبی در بخش دام ایران دارد و 60 درصد دام استان قم پروار است، کارهای خوبی در بحث اصلاح نژاد دام در استان شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری آنفولانزا، خسارت زیادی به مرغداری‌های استان قم وارد شد، در برخی از نقاط استان 17 برابر تراکم استاندارد کشور مرغداری احداث شد، باید از این به بعد، بحث طیور را در استان قم مدیریت کرد و به دنبال درست کردن ساختار مرغداری‌های استان باشیم و این واحدها به روز شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود:  باید فاصله‌ها بین مرغداری‌ها در استان رعایت شود تا دیگر شاهد گسترش سریع بیماری آنفولانزا در مرغداری‌های قم به صورت دومینووار نباشیم.

طلایی، افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در استان قم را طبیعی دانست و تصریح کرد: قیمت تابع عرضه و تقاضا است و قیمت تخم مرغ و مرغ با افزایش عرضه به قیمت طبیعی خود بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: به دنبال گسترش کاشت گیاهان دارویی در استان قم هستیم، در  این استان زودتر از نقاط دیگر کشور، گل محمدی برداشت می‌شود، هم اکنون شاهد کاشت 9 گیاه دارویی متفاوت در استان قم هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی استان جایگاه خوبی به لحاظ علمی دارد و هر سال هشت تا 10 طرح تحقیقاتی در این مرکز انجام می‌شود، بذر مورد نیاز استان قم در دو سال گذشته در خود استان تامین شده است و این استان رتبه نخست در تولید بذر در کشور به دست آورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb50b0.rhbwgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما