دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 68691
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

داغ شدن بازار شایعات برای لطمه زدن به روابط ایران و عراق

قم نيوز : شکست تروریسم جهانی در عرصه روابط ایران و عراق در کام حامیان غربی عربی آمریکایی داعش به قدری تلخ بود که دیگر نمی خواهند چنین تجربه ای تکرار شود.
داغ شدن بازار شایعات برای لطمه زدن به روابط ایران و عراق
داغ شدن بازار شایعات برای لطمه زدن به روابط ایران و عراق
به گزارش قم نیوز در ماه های اخیر دو ملت ایران و عراق به دلیل آنچه می توان دخالت های خارجی در امور داخلی کشورها خواند با چالش هایی روبرو شدند.پس از بیرون آمدن آمریکا از برجام و بازگشتن برخی از تحریم های اقتصادی ایران برخی از مسئولان عراقی تلویحا از اوضاع پیش آمده برای ایران برداشت ناصحیحی کرده و در میدان سیاسی جانب آمریکا را گرفتند. از سوی دیگر ملت عراق نیز بعد از پیروزی عظیم بر تروریسم بین المللی داعش همچنان با مشکلات اقتصادی و خدمات اجتماعی دست و پنجه نرم می کند از این رو گروه ثالثی که از بر هم خوردن ارتباط برادرانه دو ملت ذی نفع محسوب می شوند به میدان آمده و سعی در تحریک مردم عراق و هدایت شعارها به سمت ایران ستیزی کردند.

در حال حاضر ایران و عراق مشغول سر و سامان دادن اوضاع داخلی کشورهایشان هستند به طوری که در ایران واکسیناسیون اقتصاد کشور در راس توجه مسئولان قرار دارد و در عراق تمرکز و توجه کامل به تشکیل نهایی حکومت جدید است؛ اما در این میان سطح شایعات برای آشفته کردن اذهان دو ملت که از اهداف دشمنان است در دستور کار قرار گرفته است.

داغ شدن بازار شایعات برای لطمه زدن به روابط ایران و عراق

از جمله شایعاتی که در حال حاضر در شبکه های اجتماعی و بر خی از رسانه ها برای بر هم زدن روابط دو کشور در حال جابه جایی است، اتهام انتقال تعدادی موشک بالستیک به عراق از سوی ایران برای حمایت از شیعیان در قبال طائفه سنی در عراق است. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع عراقی و غربی و ایرانی خود گزارش کرده است که ایران قصد دارد ظرفیت موشکی خود در عراق را توسعه دهد تا از حمله به منافع خود در خاورمیانه جلوگیری کند و بتواند مواضع حریفان خود را مورد هدف قرار دهد.این در حالی است که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادعای مطرح شده اخیر در خصوص انتقال موشک‌های بالستیک از سوی ایران به عراق را به شدت تکذیب کرد و آن را ادعایی واهی، بی معنی و مضحک خواند.

یکی دیگر از شایعاتی که برای اختلاف افکنی بین دو ملت عراق در شبکه های اجتماعی مطرح شده سوء استفاده اخلاقی برخی از گردشگران عراقی در شهر مشهد است.ادعایی که پس از بررسی و جستجو در خبر اعلام شده واهی بودن آن ثابت شد و مانند همیشه برخی از رسانه های مغرض داخلی و خارجی سعی در تحریک غیرت عمومی علیه ملت دیگر کردند. رسانه ها و افرادی که به شدت از وحدت دو ملت ایران و عراق خشمگین هستند.

همچنین روزنامه سعودی الشرق الاوسط برای اختلاف افکنی میان دو ملت عراق و ایران به عراقی ها می گوید زوار ایرانی به زنان شما تجاوز می کنند! در مقابل نیز روزنامه ای داخلی در ایران مشابه چنین خبری را ضد عراقی ها به کار می برد.

این اتهامات سنگین علیه گردشگران عراقی و ایرانی زمانی منتشر می شود که زمانی کوتاهی به رسیدن ماه محرم و صفر و مراسم اربعین و حضور ایرانی‌ها در عراق فاصله داریم و تردیدی نیست که ادامه چنین ادعاهای غیر مستند و فاقد ارزش و غیراخلاقی علاوه‌ بر تضعیف صنعت گردشگری ایران باعث ایجاد فضای ستیز و تنش میان شهروندان دو کشور همسایه خواهد شد. در حال حاضر دشمنان همچون گذشته موفق نشدند با وجود برنامه ریزی های از پیش تعیین شده از این بازار سیاه شایعات برای اختلاف افکنی بین دو کشور سوء استفاده کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjvmem.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما