چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 68790
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی تشریح کرد:

اولویت های راهبردی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه در اولین نشست معاونین ستادی با مدیران مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی، اولویت های کاری و مأموریت هایی مهم و راهبردی این مراکز را تشریح کرد.
اولویت های راهبردی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی
اولویت های راهبردی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی
آیت الله اعرافی تشریح کرد:
اولویت های راهبردی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی
حوزه/ مدیر حوزه های علمیه در اولین نشست معاونین ستادی با مدیران مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی، اولویت های کاری و مأموریت هایی مهم و راهبردی این مراکز را تشریح کرد.

به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی امروز درنشست معاونین ستادی با مدیران مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با توجه به مباحث مطرح شده و همچنین راهبردهای  مورد نظر، اولویت های کاری و مأموریت هایی مهم و راهبردی را دراین زمینه بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه، اهتمام، وقت گذاری مناسب جهت ارتقاء سطح کیفیت اقدامات؛ ایجاد گروه های علمی متناسب با مرکز؛ اهتمام و توجه ویژه به اساتید؛ همکاری مراکز تخصصی و موسسات در طراحی و تدوین نظام پژوهشی حوزه های علمیه ویژه تخصصی ها؛ تشکیل گروه های پژوهشی در مراکز و مؤسسات؛ ایجاد زمینه صاحب نظر شدن نخبگان مراکز تخصصی و مؤسسات و حمایت از کرسی های تدریس و تولیدات علمی آنان؛ ایجاد زمینه اجرای طرح هدایت علمی و تربیتی برای طلاب مراکز تخصصی و مؤسسات با محوریت خود مراکز و مؤسسات؛ از مهمترین اولویت های کاری برشمرد.

وی به حمایت و پشتیبانی دوره ها و رشته ها در مدارس علمیه کشور با رعایت استانداردها تاکید کرد و گفت:  کمک به طراحی و اجرای آموزش های کاربردی متناسب با مراکز و مؤسسات؛ ارتباط نظام مند مراکز و مؤسسات تخصصی با معاونت ها، مراکز و دفاتر ستادی؛ تقویت کتابخانه ها و توسعه منابع و متون تخصصی؛ ایجاد دروس آزاد و خارج با ویژگی های پژوهش محوری توسط رشته های تخصصی در سطح حوزه؛ تشکیل کانون های دانش آموختگان و زمینه سازی جهت استفادة مؤثر از دانش آموختگان در نهادها و سازمانها و   تهیه برش برنامه 5 ساله مراکز و مؤسسات در ذیل برنامه 5 ساله مرکز مدیریت، از دیگر برنامه ها و اولویت های کار معاونین و مدیران مراکز تخصصی حوزه می باشد.

آیت الله اعرافی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای این تصمیمات شاهد رشد و بالندگی مراکز تخصصی و مؤسسات آموزش عالی حوزوی باشیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjyaem.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما