جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 69137
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز اورژانس استان قم مطرح کرد

وجود 22 پایگاه اورژانس در شهر قم/ آمار حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی بالا است

قم نيوز : رئیس مرکز اورژانس استان قم گفت: اورژانس 22 پایگاه در شهر قم و 18 پایگاه جاده ای در محورهای مواصلاتی استان قم دارد.
وجود 22 پایگاه اورژانس در شهر قم/ آمار حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی بالا است
وجود 22 پایگاه اورژانس در شهر قم/ آمار حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی بالا است
به گزارش قم نیوز محمد شهیدی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به وضعیت اورژانس استان قم اظهار کرد: این اورژانس 300 نفر پرسنل دارد که در تمام روزهای هفته و تمام ساعت‌های شبانه روز به مردم خدمت رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: اورژانس 115 می‌تواند مایه آرامش و اطمینان مردم باشد، 43 سال پیش نخستین پایگاه اورژانس در کشور ایجاد شد و اکنون با گسترش اورژانس در نقاط مختلف کشور رو به رو هستیم.

رئیس مرکز اورژانس استان قم افزود: اورژانس علاوه بر ماموریت‌های روزمره، وظایف مهمی بر عهده دارد، حوادث به صورت غیرمترقبه در کمین انسان است و یکی از دستگاه‌هایی که در هنگام حوادث در سریع ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور پیدا می‌کند، اورژانس است و نیروهای اورژانس با داشتن تخصص، خسارت حوادث را کاهش می‌دهند.

شهیدی، یکی از وظایف اورژانس را حضور در مناسبت‌ها دانست و تصریح کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی به دلیل تجمع افراد در اماکن، احتمال خطر و حادثه وجود دارد، به همین دلیل نیروهای اورژانس در آن اماکن حضور پیدا می‌کنند تا آماده هر گونه امدادرسانی در صورت بروز حوادث احتمالی باشند.

وی ادامه داد: اورژانس یکی از نخستین سازمان‌هایی بود که در محل حادثه در زلزله کرمانشاه حضور پیدا کرد و نیروهای اورژانس در آن زلزله توانستند که هفت رکورد جدید را در دنیا ثبت کنند.

رئیس مرکز اورژانس استان قم افزود: اورژانس 22 پایگاه در شهر قم و 18 پایگاه جاده ای در محورهای مواصلاتی استان قم دارد، اگرچه اورژانس استان قم با استانداردها در این زمینه دارای فاصله است، اما جایگاه خوبی دارد.

شهیدی، استان قم را دارای اورژانس هوایی دانست و تصریح کرد: این پایگاه از سال 93 شروع به فعالیت کرد و وظیفه اورژانس هوایی تسریع در امداد رسانی است و اورژانس هوایی از ابتدای سال جاری تاکنون 75 ماموریت داشته است و در هر کدام از این ماموریت‌ها جان یک انسان نجات پیدا کرد.

وی ادامه داد: استان قم محل تردد بسیاری از مسافرین کشور است و به همین دلیل آمار حوادث جاده ای در محورهای مواصلاتی استان بالا است و این مساله نگران کننده است، در سال جاری افزایش 14 درصدی تماس‌های مردم با اورژانس را در استان قم شاهد بودیم، البته الزاما هر تماسی موجب اعزام آمبولانس نمی‌شود و پرسنل اورژانس 115 به مردم مشاوره می‌دهند.

رئیس مرکز اورژانس استان قم در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنم که جز در موارد فوریتی اصراری به اعزام آمبولانس نداشته باشند، همچنین خیرین می‌توانند با احداث پایگاه‌های اورژانس یا اهدای زمین و خرید آمبولانس در زمینه خدمت رسانی به بیماران و حادثه دیدگان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeydv.w6d1magiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما