کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جامعه مدرسین ارتحال آیت الله اشرفی را تسلیت گفت

خبرگزاری ايرنا , 24 شهريور 1397 ساعت 11:28

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی، ارتحال حضرت آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه را تسلیت گفت.


به گزارش قم نیوز روز شنبه در این پیام آمده است: خبر ارتحال عالم ربانی آیت الله شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی(ره)، از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه شاهرود و عضو شورای حوزه علمیه استان سمنان موجب تاسف و تاثر گردید.
پیام می افزاید: این عالم محترم و مدرس حوزه‌ علمیه شاهرود، که افتخار شاگردی حضرت امام خمینی‌(ره) را نیز در کارنامه خود داشت، عمر شریف خود را در ترویج معارف اهل بیت(علیهم السلام) ، تربیت و پرورش طلاب و خدمت به حوزه‌های علمیه صرف نمود.
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام، رحلت آن فقید سعید را به بازماندگان و بیت مکرم ایشان به ویژه حضرت آیت‌الله مصطفی شاهرودی و حجت‌الاسلام شیخ محمد اشرفی تسلیت عرض نموده و علو درجات، غفران و رحمت الهی را برای آن مرحوم از خداوند متعال خواستار شده است.
آیت الله حاج شیخ مرتضی اشرفی شاهرودی از استادان و علمای بزرگ شیعه که پس از مراجعت از نجف اشرف در شاهرود اقامت داشت بامداد چهارشنبه بیست و یکم شهریورماه جاری در 85 سالگی به علت سکته قلبی و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
و ی از شاگردان برجسته حضرات آیات خویی، امام خمینی (ره)، سید محمود شاهرودی، میلانی و شیخ حسین حلی در نجف اشرف بود و اجازه اجتهاد از علمای بزرگ وقت از جمله آیات سید حسن موسوی بجنوردی و سید عبدالعلی سبزواری داشت.
آن مرحوم سال ها به تدریس و ترویج علوم و فقه اهل بیت عصمت و طهارت اشتغال داشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد. آیت الله مرتضی اشرفی شاهرودی همواره به تقوا، ساده زیستی، نظم امر، دقت در بیت المال و طهارت نفس شهرت داشت.
1175 /
انتهای پیام /138


کد مطلب: 69159

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69159/جامعه-مدرسین-ارتحال-آیت-الله-اشرفی-تسلیت-گفت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir