يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۴
کد مطلب : 69190
منبع : خبرگزاری تسنیم

۱۹ پهنه امید معدنی در استان قم شناسایی‌ شد

قم نيوز : رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با تأکید بر شناسایی ۱۹ پهنه امید معدنی در قم گفت: در استان قم ۱۹ مجموعه امید شناسایی‌شده است، قم در مسئله ذخیره منابع معدنی رتبه پانزدهم کشوری را در اختیار دارد.
۱۹ پهنه امید معدنی در استان قم شناسایی‌ شد
۱۹ پهنه امید معدنی در استان قم شناسایی‌ شد
به گزارش قم نیوز راضیه لک عصر امروز در چهارمین جلسه شورای معادن استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پهنه‌های امیدبخش معدنی جدیدی در استان قم شناسایی‌شده است.

وی با تأکید بر ابلاغ نقشه راه توسعه معادن کشور در آینده‌ای نزدیک افزود: در سال‌های اخیر دو کار عمده در بخش معادن انجام‌شده که تدوین برنامه چهار ساله معادن که نقشه راه توسعه معدن و صنایع معدنی از مهم‌ترین آن‌ها بوده که در روزهای آینده به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به آزادسازی پهنه‌های معدنی کشور گفت: سازمان زمین شناسایی کشور بیش از 180هزار کیلومتر از محدوده‌های اکتشافاتی بلوک شده بود را به زودی آزاد می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر برخی از ویژگی‌های استان قم بیان کرد: از مزیت‌های نسبی استان قم رتبه نخست کشور در دربرگیری از منابع منگنز و نمک و رتبه سوم در ذخیره محصول معدنی سولفات است، استان قم با تولید 57 درصد از منگنز موردنیاز ایران رتبه نخست کشور را در دست دارد.

لک با اشاره به حجم ذخایر و تولیدات معدنی استان قم ابراز کرد: استان قم در مسئله ذخیره منابع معدنی  رتبه 15 پانزدهم و در زمینه تولید صنایع معدنی رتبه بیست و هفتم کشوری را در اختیار دارد و از نظر ارزش‌افزوده صنایع معدنی نیز در رتبه بیستم قرار دارد.

وی با تأکید بر شناسایی 19 پهنه امید معدنی در قم بیان کرد:  استان قم با دارا بودن 19 پروژه معدن یکی از استان‌های فعال کشوری است، در استان قم 19 مجموعه امید شناسایی‌شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور خاطرنشان کرد: استان قم از نظر مخاطرات زمین‌شناختی مانند زلزله، فرونشست زمین و مسائلی از این قبیل دارای احتمال بروز خطر است.

وی با انتقاد از فاصله بسیار زیاد بین اکتشاف تا بهره‌برداری از معادن استان تأکید کرد: فاصله بین اکتشاف و بهره‌برداری از معادن در دنیا 5 سال بوده که متأسفانه این فاصله در کشور ما بیش از چند دهه متوالی می‌شود.

لک با اشاره به اولویت‌های اکتشافی معادن در استان قم تأکید کرد: در سازمان زمین شناسی کشور نقشه توسعه معادن کشور تدوین‌شده و در این نقشه راه نیز اولویت‌های اکتشافی استان مشخص شده است، اکتشاف شن و ماسه اولویت سازمان زمین شناسایی کشور در مورد قم نیست.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با بیان ظرفیت‌های ویژه معادن طلا در منطقه زواریان قم ابراز کرد: برای منطقه زواریان متقاضی سرمایه‌گذاری برای استخراج طلا وجود داشته که در صورت حل مشکلات آن در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور امکان توسعه و سرمایه‌گذاری معادن طلا در آن بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7z8p.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما