کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام میرباقری:

راه ورود به وادی بندگی توسل به امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس , 26 شهريور 1397 ساعت 11:07

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تواضع در برابر امام حسین(ع) را در مجالس عزاداری ماه محرم شاهد هستیم گفت: هر کس که بخواهد وارد وادی بندگی شود، باید به سراغ امام حسین(ع) برود .


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه یکشنبه در جلسه سخنرانی در شبستان امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ویژگی‌های خداوند اظهار کرد: خدا سرچشمه عزت است و هر کسی که خود را در برابر خداوند ذلیل بداند، به عزت می‌رسد، انسان برای این که بتواند وارد وادی بندگی شود، باید در برابر خداوند تواضع کند.

وی ادامه داد: انسان برای این که بتواند وارد وادی توحید شود، باید به سراغ باب الله برود و از این در وارد شود، ائمه معصومین(ع) باب الله بودند و انسان اگر در برابر اهل‌بیت(ع) خشوع داشته باشد، می‌تواند وارد وادی ولایت و وادی توحید شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ملائکه با سجده در برابر خلیفه الله توانستند که به مقام بندگی برسند، راه رسیدن به مقام بندگی این است که انسان در برابر خداوند تواضع کند و از خدا بخواهد که او را تطهیر کند، انسان اگر پاک شد عبادت او تاثیر خواهد داشت.

میرباقری ائمه معصومین(ع) را پناهگاه برای مردم دانست و تصریح کرد: مومنین باید براساس آیات قرآن در برابر خداوند تسلیم باشند و از وسوسه‌های شیطان پیروی نکنند، راه بندگی، تسلیم در برابر خدا است و معنای اسلام هم این است.

وی ادامه داد: اگر انسان در برابر خداوند استکبار کرد و به سراغ اهل‌بیت(ع) نرفت، خدا او را به هیچ وجه نمی‌آمرزد و پاک نمی‌کند، وادی طهارت، وادی خاصی است و انسان اگر متواضعانه از خداوند تطهیر شدن را درخواست کرد، خدا او را پاک می‌کند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری افزود: هر کس که بخواهد وارد وادی بندگی شود، باید به سراغ امام حسین(ع) برود و غفلت‌های انسان ممکن است که در عزاداری یک دهه ماه محرم از بین برود، وادی امام حسین(ع) وادی پاک شدن است و هر کسی که از این وادی وارد شود، وارد وادی توحید هم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تواضع در برابر امام حسین(ع) را در مجالس عزاداری ماه محرم شاهد هستیم و محبان این امام معصوم در این ماه زندگی شان متفاوت است، انسان اگر وارد وادی امام حسین(ع) شود، خداوند تمام گناهان او را پاک خواهد کرد.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 69248

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69248/راه-ورود-وادی-بندگی-توسل-امام-حسین-ع

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir