يکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب : 69432
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله اعرافی: دشمنان نمی‌توانند هویت انقلابی جوانان را از میان بردارند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: دشمنان می‌خواهند عزم و اراده ملت را خدشه‌دار کرده و هویت انقلابی جوانان را از میان بردارند که به فضل الهی هرگز موفق نخواهند شد.
دشمنان نمی‌توانند هویت انقلابی جوانان را از میان بردارند
دشمنان نمی‌توانند هویت انقلابی جوانان را از میان بردارند
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم گشایش نمایشگاه «از محراب تا معراج» در قم اظهار داشت: امروز برای مقابله با تحریم ها و تهدیدات دشمنان باید فرهنگ ناب دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت در جامعه توسعه یابد و این همان قدرتی است که ما را در برابر مستکبران غربی موفق و پیروز خواهد کرد.

وی برضرورت آشنایی نسل جوان و نوجوان کشورمان با گنجینه ارزشمند دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: این نقطه درخشان درتاریخ کشورمان، باید به عنوان یک سرمایه بی‌نظیر حفظ و صیانت شود و برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها می‌تواند در این جهت بسیار مفید و مؤثر باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قدرت دفاعی یکی از مهمترین شاخص‌های حیات یک ملت است، اظهار داشت: لایه ظاهری قدرت دفاعی، تسلیحات و تجهیزات است و لایه بعدی آن دانش فنی و مهارت های لازم و لایه درونی آن، نگرش و بینش دفاعی و عزم و اراده ملی است.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال از میان بردن روحیه جهاد و شهادت در جوانان ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: در هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی، آنچه باعث پیروزی رزمندگان اسلام در برابر تجهیزات و امکانات فوق العاده دشمنان بود، قدرت ایمان و توکل و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی ملت غیور ایران اسلامی بود.

آیت الله اعرافی با اشاره به عزت و اقتدار حضرت زینب(س) در برابر یزید و یزیدیان با وجود آنکه به ظاهر اسیر و دربند بودند، تصریح کرد: این روحیه بزرگ و مقتدرانه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در ابلاغ پیام عاشورا بود که امروز در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مراسم عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه امروز جوانان کشورمان در برابر امواج سهمگین توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: دشمنان بیش از آنکه به دنبال تضعیف اقتصادی و نظامی کشورمان باشند، می‌خواهند عزم و اراده ملت را خدشه‌دار کرده و هویت انقلابی جوانان را از میان بردارند که به فضل الهی هرگز نخواهند توانست.

نمایشگاه هفته دفاع مقدس با عنوان نمایشگاه بزرگ از محراب تا معراج تا روز ششم مهرماه سال جاری در حد فاصل مسجد مقدس جمکران و شهرک قدس در شهر مقدس قم برپاست و در ۲ نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۸ الی ۲۳ پذیرای علاقه مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxo09.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما