چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 69545
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد

طلاب جامعه المصطفی به نیازهای جهان اسلام بپردازند

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: طلاب جامعه المصطفی نباید رکود بی جا در شهر قم داشته باشند چرا که نیاز کشورهای دنیا به عالمان دین زیاد است.
لزوم هجرت طلاب پس از پایان تحصیل در حوزه قم/ طلاب جامعه المصطفی به نیازهای جهان اسلام بپردازند
لزوم هجرت طلاب پس از پایان تحصیل در حوزه قم/ طلاب جامعه المصطفی به نیازهای جهان اسلام بپردازند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به دستاوردهای حوزه علمیه اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت در دوران دفاع مقدس جزو دستاوردهای این حوزه‌ها است و باید دوران دفاع مقدس گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: هزاران دانش‌ پژوه در ایران و ده‌ها کشور در  جامعه المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: هوشیاری و مراقبت از نفس خویش، جان مایه تقوا است، تقوا باید منجر به ارزیابی ویژه انسان از خودش شود، این ارزیابی می‌تواند که انسان را به قله‌های بلند تقوا برساند، تمام سعادت انسان در گروی اعمال او در زندگی است.

آیت‌الله اعرافی عالمان را در جایگاه هدایت و ارشاد خلق دانست و تصریح کرد: براین اساس باید عالمان بیش از هر قشر دیگری تقوا داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس روایات مداومت بر قرائت سوره حشر موجب می‌شود که دروازه‌هایی از عزت بر انسان باز شود، در این سوره از مقاومت سخن گفته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در عصری قرار داریم که علوم اسلامی نیازمند تطبیق و تطور و ارتقا و بالندگی است، بشر در گذر زمان در مسیر تغییر قرار دارد و دین برای همه بشریت در همه اعصار است، عالمان دینی باید برای نیازهای بشر در طول زمان نسخه بپیچند.

آیت‌الله اعرافی عمق بخشیدن را جزو ویژگی‌های یک نظام آموزشی کارآمد دانست و تصریح کرد: با پیشرفت و توسعه جهان پرسش‌های جدیدی پیش می‌آید، در حوزه فقه نیازمند بسط و توسعه مرزها هستیم.

وی ادامه داد: در جامعه المصطفی هرگز ساکت و راکد نبودیم، این نهاد نگاه اصیل و اجتهادی به فقه دارد،  جامعه المصطفی حوزه علمی و نقلی و کلامی را هدف قرار داده  است، اما با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: تفکر الحادی تفکری است که مدام پیرامون آن تولید فکر می‌شود، در نظام آموزش جامعه المصطفی مستشرقان مورد توجه قرار گرفتند و این نهاد پیشگام در عرصه مستشرقان است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به وضعیت نظام آموزشی جامعه المصطفی اظهار کرد: تطور علوم انسانی و تمعیق و توسعه مرزهای آن آرام‌آرام باید در متن نظام آموزشی این نهاد صورت بگیرد.

وی ادامه داد: طلاب جامعه المصطفی باید به نیازهای جهان اسلام بپردازند، همچنین این طلاب باید مباحثه را در دستور کار خود قرار خود بدهند، به دنبال آزادی در انتخاب استاد به خصوص در دروس اصلی برای طلاب در جامعه المصطفی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: 10 شبکه حضور در جهان برای طلاب همچون منبر، مسجد، دانشگاه و هدایت‌های کلان در جامعه المصطفی تصویب شده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم بازگشت طلاب جامعه المصطفی به کشورهایشان اظهار کرد: این طلاب نباید رکود بی جا در شهر قم داشته باشند چرا که نیاز کشورهای دنیا به عالمان دین زیاد است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه در چهل سال تحولات و دستاوردهایی داشته است و نباید این دستاوردها را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciwwaq.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما