شنبه ۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 69636
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرعامل آتش نشانی:

آتش نشانی قم طی 6ماه جان 1466تن را نجات داده است

قم نيوز : مدیرعامل آتش نشانی قم گفت: این سازمان با انجام چهار هزار و 411 عملیات نجات در 6 ماه نخست امسال، جان یک هزار و 466 محبوس شده را در حوادث مختلف نجات داده است.
آتش نشانی قم طی 6ماه جان 1466تن را نجات داده است
آتش نشانی قم طی 6ماه جان 1466تن را نجات داده است
به گزارش قم نیوز عباس جعفری روز شنبه به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی افزود: در نیمه نخست امسال، یک هزار و 543 حادثه آتش سوزی و 2 هزار و 868 حادثه دیگر از جمله تصادف خودرو، گیر کردن در آسانسور، حبس در اتاق، سقوط از ارتفاع و افتادن درچاه توسط آتش نشانی امداد رسانی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در این حوادث 33 تن جان خود را از دست دادند و 327 تن مصدوم شدند.

به گفته وی، در نیمه نخست سال گذشته نیز، آتش نشانی در یک هزار و 555 مورد آتش سوزی و 2 هزار و 370 مورد حوادث دیگر امدادرسانی نمود که در این حوادث 26 تن فوت و 353 تن مصدوم شدند و یک هزار و 112 تن نیز نجات یافتند.
جعفری با بیان اینکه در حال حاضر 24 ایستگاه آتش نشانی فعال است، گفت: قم نخستین کلانشهری است که از نظر تعداد ایستگاه به سرانه استاندارد رسیده و برای هر 50 هزار تَن یک ایستگاه در این شهر موجود است.
وی بیان کرد: بر اساس استانداردها، باید برای هر یک میلیون تَن یک ایستگاه مادر ساخته شود که زمین و جانمایی انجام شده و قرار است در بلوار پیامبر اعظم احداث شود.

وی ادامه داد: در ایستگاه مادر امکانات ویژه و خاصی از جمله بیل مکانیکی، لودر و امکانات لجستیکی تعبیه می شود که درحوادث بزرگ از جمله زلزله و آتش سوزی های گسترده کارآیی دارد.

مدیرعامل آتش نشانی قم با بیان اینکه 50 درصد حوادث از 10 صبح تا 20 شب رخ می دهد، بیان کرد: استاندارد رسیدن خودروهای آتش نشانی به صحنه حوادث چهار دقیقه می باشد و این عدد در قم سه دقیقه و 50 ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه درسال های گذشته امکانات خوبی برای تجهیز آتش نشانی خریداری شده، گفت: دراین سالها70 خودروی عملیاتی بسیار پیشرفته و به روز و همچنین 500 دست لباس ضد حریق خریداری شده که کافی نیست و باید به تعداد این خودروها افزوده شود.
وی افزود: شهر قم جزو 6 شهر بلندمرتبه ایران است و امکانات مقابله با حوادث در ساختمان های بلند باید تهیه شود که در این راستا 2 نردبان 55 متری و 40 متری خریداری شده است.

جعفری تصریح کرد: آتش نشانی برای ارائه خدمات به نحو شایسته و خوب باید امکانات و تجهیزاتی مثل نردبان های بلند و امکانات مقابله با حوادث در ارتفاع، سیل و آبگرفتگی به میزان کافی در اختیار داشته باشد.
وی درادامه با بیان اینکه آتش نشانی قم در حال حاضر 487 نیرو دارد، گفت: بر اساس استانداردهای تعریف شده باید در هر شیفت کاری برای هر 2 هزار و 500 تَن، یک نیروی آتش نشان فعال باشد که رسیدن به سطح استانداردها، از شهرداری و شورای شهر درخواست شده تا نسبت به صدور مجوز جذب نیرو اقدام نمایند.

وی افزود: اگر مجوزهای لازم صادر شود، امسال 50 نیرو جذب آتش نشانی قم خواهد شد.
جعفری بااشاره به اینکه آموزش نیروهای آتش نشانی به روز است، بیان کرد: روزانه آموزش های تخصصی توسط اساتید مجرب به نیروها ارائه می شود و آتش نشانان قم از لحاظ بدنی نیز در شرایط ایده آلی هستند.
هفتم مهرماه روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.


انتهای پیام /138
https://qomnews.ir/vdcjmmem.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما