کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح تفصیلی بافت تاریخی قم تهیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 11 مهر 1397 ساعت 13:26

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم از تهیه طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، حمید یزدانی با اعلام این خبر اظهار داشت: مرحله مطالعات و شناسایی بافت تاریخی قم به اتمام رسیده است و به‌زودی ضوابط آن تدوین خواهد شد.

وی افزود: در شورای فنی میراث فرهنگی قم، مطالعات و شناسایی بافت، طی جلسات متعدد موردبررسی و موشکافی قرار گرفت و نکات کلیدی موردنیاز جهت اعمال درروند مطالعات به مشاور طرح ارائه‌شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: بافت‌های تاریخی شهرها از مهم‌ترین فضاهای شهری هستند که علاوه بر ویژگی‌های معماری و شهرسازی، واجد ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... می‌باشند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به ارزش‌های تاریخی و هویتی بافت تاریخی آثار ارزشمند تاریخی و معماری را در حال تخریب قرار خواهد داد گفت: حفظ، احیاء و معرفی بافت تاریخی گامی مؤثر جهت حفظ هویت ملی و تاریخی شهرهاست.

یزدانی گفت: محدوده بافت تاریخی قم حدود 315 هکتار است و با توجه به اینکه قم به‌عنوان پایگاه انقلاب اسلامی و مرکز تشیع شناخته می‌شود از مسئولان استان انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به حفظ و احیاء آن داشته باشند.

انتهای پیام/ 138


کد مطلب: 69805

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69805/طرح-تفصیلی-بافت-تاریخی-قم-تهیه-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir