?>?> قم نیوز - ارائه خدمات به زائران کاملا رایگان است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س):

ارائه خدمات به زائران کاملا رایگان است

خبرگزاری فارس , 11 مهر 1397 ساعت 14:23

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به خدمت‌رسانی به سالمندان با به‌کارگیری حدود 700 نفر خادم افتخاری و هفت نفر نیروی رسمی به‌صورت شبانه‌روزی گفت: در همین راستا با استفاده از 6 دستگاه خودروی زائربر و 250 دستگاه صندلی چرخ‌دار جابجایی زائران را از مبادی متعدد به‌صورت رایگان صورت می‌گیرد.


به گزارش قم نیوز محمد واحدی اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری و در حکم انتصاب آیت‌الله سعیدی مبنی بر تلاش لازم برای آسایش زائران و مجاوران  و تأکیدات مکرر تولیت آستان، خدمت به زائران به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به توسعه فضاها و اماکن مرتبط با حرم مطهر و تدابیر اتخاذشده برای حفاظت و امنیت زائران که موجب  محدودیت‌هایی برای تردد در محدوده حرم شده است، گفت: در این راستا اقداماتی برای تسهیل تردد و تشرف زائران در اشکال مختلف در حال انجام است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: در راستای خدمت‌رسانی به زائران، واحد خدمت‌رسانی به سالمندان با به‌کارگیری حدود 700 نفر خادم افتخاری و هفت نفر نیروی رسمی به‌صورت شبانه‌روزی در حرم مطهر فعال هستند که در همین راستا با استفاده از 6 دستگاه  خودروی زائر بر و 250  دستگاه صندلی چرخ‌دار جابجایی زائران را از مبادی متعدد به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به توسعه دفاتر امانت‌داری در حرم کریمه اهل‌بیت(س) و ایجاد دفاتر چادر امانی در مبادی ورودی در سه شیفت  کاری گفت: از دیگر خدمات به زائران، به‌کارگیری نیروی خدمات رسان برای حمل بار و ساک‌های حجیم زائران که قصد تردد بین مبادی 2 و 4 رادارند، به‌ویژه زائران عرب‌زبان به‌صورت رایگان است.

واحدی ادامه داد: دفتر خدمات‌رسانی ویژه درراه ماندگان در حرم بانوی کرامت راه‌اندازی شده که روزانه تعدادی از زائران را با هماهنگی و تهیه بلیت از محل اعتبارات آستان مقدس راهی مقصد می‌نمایند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی خدمات ارائه‌شده از سوی آستان مقدس به زائران بانوی کرامت کاملاً به‌صورت رایگان است، گفت: برای خدمت‌رسانی بیشتر به زائران و ایجاد تسهیلات برای اسکان آن‌ها، زائرسرایی در مساحتی حدود 600 مترمربع در چهارسالن مجزا ویژه بانوان و آقایان در صحن جوادالائمه(ع) آغاز به کارکرد که به‌صورت میانگین 500  نفر زائر شب‌ها در آنجا اسکان می‌یابند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 69806

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/69806/ارائه-خدمات-زائران-کاملا-رایگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir