جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۱
کد مطلب : 69874
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

تبلیغ اسلام عاشورایی ماموریت خادمان اربعین است

قم نيوز : رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ماموریت خادمان اربعین تبلیغ اسلام عاشورایی است و مبلغین اسلام عاشورایی و خادمان اربعین دو روی یک سکه هستند.
تبلیغ اسلام عاشورایی ماموریت خادمان اربعین است
تبلیغ اسلام عاشورایی ماموریت خادمان اربعین است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد قمی ظهر امروز در گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در مسجد مقدس جمکران با اشاره به ویژگی‌های خادمان اربعین اظهار کرد: حاجت مندی توصیف این خادمان نیست، خادمان اربعین از زائران خواهش می‌کنند که به آن‌ها خدمت کنند.

وی ادامه داد: مهم ترین اتفاقی که در درون وجود یک انسان می‌افتد، توصیف هویتی است و نیاز به خوانش عمیق از خادمان اربعین داریم، باور متفاوتی از باورهای معمول وجود این خادمان را فراگرفته است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: خادم اربعین به ذات محبت به امام حسین(ع)، انقلابی و اهل مبارزه است، امام خمینی(ره) فرمودند که تا شرک و کفر در جهان است، مبارزه ادامه دارد، عزت و حیات در سایه مبارزه است، نخستین گام در مبارزه، اراده است.

قمی جهان را کارزار مبارزه بین حسینیان و یزیدیان دانست و تصریح کرد: خادم اربعین منتظر واقعی ظهور امام زمان(عج) است و او از خدمت به زائرین لذت می‌برد، خادم اربعین کسی نیست که صرفا براساس احساسات خود عمل می‌کند.

وی ادامه داد: اساسا اسلام عاشورایی، انقلابی است و حساب و کتاب خادم اربعین با امام حسین(ع) است، نیاز به تحلیل ژرفی در خصوص خادمان اربعین داریم و آن‌ها دارای وظیفه ای در خصوص رساندن صدای امام حسین(ع) به جهانیان هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: تبلیغ در خصوص اسلام و امام حسین(ع) صرفا وظیفه مربوط به روحانیون نیست و همه مومنان از قشرهای مختلف در این خصوص وظیفه دارند، البته تعظیم شعائر الهی در زیارت اربعین، خود نوعی تبلیغ است، خادمان اربعین ورثه اهل‌بیت(ع) در خصوص تبلیغ اسلام عاشورایی است.

قمی با اشاره به ویژگی‌های تبلیغ اظهار کرد: کسی باید تبلیغ اسلام عاشورایی را انجام بدهد که خود عامل به آن باشد، تبلیغ توسط خادمان اربعین در این عرصه تاثیر دارد.

وی ماموریت خادمان اربعین را تبلیغ اسلام عاشورایی دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ برخی از این خادمان به دلیل چنین تبلیغی به شهادت رسیدند، مبلغین اسلام عاشورایی و خادمان اربعین دو روی یک سکه هستند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: خادمی امام حسین(ع) مدال افتخاری است که این امام معصوم به خادمان خود می‌دهد، در این عرصه نیت و انگیزه اهمیت زیادی دارد، در سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنیم که عرصه خادمی امام حسین(ع) مردمی بماند و وظیفه ما در این سازمان خدمت کردن به خادمان این امام معصوم است.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) ترویج دهنده اسلام عاشورایی بود و ما وامدار حضرت زینب(س) و امام سجاد هستیم که عزت مکتب اهل‌بیت(ع) را با تمام سختی‌ها به عالم نشان دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdoj09.yt0n56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما