چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳
کد مطلب : 70053
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس پلیس راه استان قم خبر داد

افزایش تصادفات فوتی در جاده های قم/سرعت غیرمجاز در صدر تخلفات جاده ای

قم نيوز : رئیس پلیس راه استان قم با اشاره به رتبه نخست استان قم در کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای گفت: متاسفانه در 6 ماهه نخست امسال با افزایش تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.
افزایش تصادفات فوتی در جاده های قم/سرعت غیرمجاز در صدر تخلفات جاده ای
افزایش تصادفات فوتی در جاده های قم/سرعت غیرمجاز در صدر تخلفات جاده ای
به گزارش قم نیوز مختار پناهی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طی 6 ماهه نخست سال جاری 25 میلیون خودرو وارد استان و 85 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی ثبت شده است، اظهار کرد: استان قم در سال گذشته در کاهش تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای مقام نخست کشور را به خود اختصاص داد اما متاسفانه در 6 ماهه نخست امسال با افزایش تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: سال گذشته 23 نقطه حادثه‌خیز توسط راهداری به صورت موقت ایمن‌سازی شد و امسال نیز مشکل 10 نقطه دیگر را نصب علائم ترافیکی رفع شد اما همچنان 33 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد.

رئیس پلیس راه قم خاطرنشان کرد: 36 درصد از تصادفات جاده‌ای استان به آزادراه‌ها، 28 درصد به بزرگراه‌ها، 15 درصد به راه‌های اصلی و 21 درصد به راه‌های فرعی و روستایی اختصاص دارد؛ با ارزیابی‌های صورت گرفته 77 درصد تصادفات در 30 کیلومتری شهرها رخ داده و 60 درصد تصادفات محورهای مواصلاتی استان نیز ناشی از خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده است.

وی ادامه داد: تصادفات جرحی و فوتی در راه‌های فرعی و روستایی این استان در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه 100 درصد رشد داشته است و راه‌های فرعی و روستایی استان، راه‌هایی هستند که پلیس در آن راه‌ها حضور ندارد و بیشتر ترددهایی که در آن‌ها صورت می‌گیرد توسط افراد محلی است که به طور کامل با این جاده‌ها آشنایی دارند.

پناهی از وجود 65 دوربین نظارتی و ثبت تخلف در محورهای استان یاد کرد و گفت: بیشترین تخلفات ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان به سرعت غیرمجاز اختصاص دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcex78f.jh87ni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما