کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

توطئه ایجاد تفرقه دشمنان در اربعین کارساز نیست/راهپیمایی اربعین ضربه‌ای بر پیکر استکبار

خبرگزاری فارس , 28 مهر 1397 ساعت 9:27

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با آغوش باز آماده هستند و از این طرف مردم ایران نیز با اشتیاق برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام می‌کنند بنابراین حربه تفرقه دشمنان کارساز نبوده است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز  با اشاره به اهمیت اربعین اظهار کرد: بدون تردید تاریخ عاشورا تا اربعین نقطه زمانی خاص و مهمی است. درس‌های مکتب امام حسین(ع) در این برهه زمانی استخراج شده و به گوش مردم دوران خود و دوره‌های بعدی تا امروز رسید.

وی خاطرنشان کرد: اربعین نقطه عطف در تاریخ اسلام و بشریت است. امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر ائمه اطهار(ع) پیام وحدت اربعین را به همه جوامع بشری منتقل کردند.

 

وحدت‌آفرینی اربعین برای همه ملت‌ها و مکاتب

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اربعین برای همه ملت‌ها، مذاهب و مکاتب وحدت‌آفرین است گفت: این امر برای کشورهای پیرو اهل بیت(ع) و کشورهایی که مردمانش مذهب تشیع را انتخاب می‌کنند و بر آن پایبند هستند مهم محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: هیچگاه دشمنان اسلام نتوانستند وحدت و انسجام پیروان مکتب تشیع را تحمل کنند بنابراین هر زمان با حربه‌ای درصدد اختلاف برآمدند همانطوری که به اختلاف بین شیعه و اهل سنت دامن می‌زنند.

 

چشم جهانیان به راهپیمایی اربعین معطوف شده است

بنیادی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: چند سالی است که این راهپیمایی شکوه بی‌نظیری در عالم ایجاد کرده و چشم جهانیان به این راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم معطوف شده که ضربه‌ای بر پیکره استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند چنین عظمتی را مشاهده کنند زیرا مردم با کیفیت و اشتیاق فراوان در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: چنین حضوری پیام خاصی برای دشمنان مکتب تشیع، اسلام و دشمنان بشریت دارد بنابراین شایعات را رواج دادند و به اختلافات دامن زدند و مواردی که اساس و پایه نداشت به صورت دروغ در رسانه‌های معاند، نوشتارها و گفتارها بیان می‌کنند.

 

اربعین پیام‌آور وحدت و عزت

وی با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) سرآمد بصیرت است گفت: پیام امام حسین(ع) که از سوی اسرا به مردم رسید این است که دوران و زمانه خود را بشناسیم. پیام راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین همان پیام بصیرت، وحدت و عزت است.

بنیادی خاطرنشان کرد: اگر وحدت و انسجام بین شیعیان و مسلمانان به وجود آید نتیجه آن عزتی را رقم می‌زند که سبب آزار دشمنان می‌شود و دشمنان از این امر ناراحت هستند بنابراین مردم ایران و عراق با واقع‌بینی نسبت به این اختلافات باید هوشیار باشند و دست‌های پیدا و پنهان را کشف و از اختلافات جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: در رسانه‌ها مشاهده می‌شود که مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با آغوش باز آماده هستند و از این طرف مردم ایران نیز با اشتیاق برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام می‌کنند بنابراین این حربه دشمنان مانند حربه‌های دیگر آنها کارساز نبوده است.

انتهای پیام/138


کد مطلب: 70334

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70334/توطئه-ایجاد-تفرقه-دشمنان-اربعین-کارساز-نیست-راهپیمایی-ضربه-ای-پیکر-استکبار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir