يکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۰
کد مطلب : 70573
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 46 هزار زائر اربعین تاکنون در مصلی قم اسکان پیدا کردند

قم نيوز : مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: تا امروز که ۱۲ روز از فعالیت‌های قرارگاه گذشته است بیش از ۴۶ هزار زائر در مصلی قدس اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی‌کردیم که نسبت به سال گذشته تعداد زائران ۴۰درصد بیشتر شده است.
بیش از ۴۶ هزار زائر اربعین تاکنون در مصلی قم اسکان پیدا کردند
بیش از ۴۶ هزار زائر اربعین تاکنون در مصلی قم اسکان پیدا کردند
به گزارش قم نیوز مهدی قربانی‌کرم اظهار داشت: امسال سومین سال است که شهر مقدس قم افتخار میزبانی زائران اربعین حسینی را دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط قرارگاه مردمی اربعین استان قم افزود: از 23 مهر ماه قرارگاه اربعین فعالیت خود را آغاز کرده است و تا 15 آبان ماه در خدمت زائرین هستیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم تصریح کرد: تا امروز که 12 روز از فعالیت‌های قرارگاه گذشته است بیش از 46 هزار زائر در مصلی قدس اسکان پیدا کرده و از آن‌ها پذیرایی کردیم که نسبت به سال گذشته تعداد زائران 40درصد بیشتر شده است.

قربانی کرم ادامه داد: در مجموع 46724 هزار زائر در مصلی اسکان پیدا کردند که از این تعداد 32974 زائر آقا و 13750 زائر خانم هستند،22567 زائر ایرانی و24157 غیر ایرانی هستند، 22012 زائر از کشور پاکستان،1149 زائر از افغانستان،457 زائر از ترکیه،410 زائر از آذربایجان،59 زائر از هند، 59 زائر از روسیه،17 زائر از عراق و3 زائر از کشور گرجستان هستند.

وی تصریح کرد: در این چند روز از 8 کشور زائران در مصلی قدس حضور پیدا کردند و افتخار میزبانی زائران کشورهای پاکستان، آذربایجان،روسیه، ترکیه، افغانستان، گرجستان، هند و عراق را داشتیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم کمبود مواد غذایی و دارو است و افرادی که قصد دارند دراین زمینه مشارکتی داشته باشند می‌توانند کمک‌های خود را به مصلی قدس بیاورند.

قربانی کرم گفت: بیش از 80 مبلغ برادر و 130 مبلغ خواهر به زبان‌های مختلف مشغول تبلیغ هستند وچهره به چهره به شبهات دینی پاسخ می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیش از 18 غرفه فرهنگی در مصلی قدس برپا شده است، افزود: هرشب برنامه‌های مختلف فرهنگی برای زائرین برگزار می‌شود و زائران کشورهای مختلف در این برنامه‌ها شرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطر نشان‌کرد: با توجه به فرهنگ و ذائقه زائرین غیر ایرانی غذای مخصوص آن‌ها طبخ می‌شود و 30 آشپز غذای مخصوص زائران پاکستانی را طبخ می‌کنند.

انتهای پیام/  137
https://qomnews.ir/vdcbfsbz.rhbgzpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما