کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

55 هزار لیتر آب معدنی میان زائران اربعین توزیع می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 7 آبان 1397 ساعت 20:01

مدیر کمیته خدمات رفاهی موکب کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه روزانه ۲۰ قالب یخ برای تهیه آب آشامیدنی خنک مصرف می‌شود، گفت: ۵۵هزار لیتر آب معدنی بسته‌بندی‌شده در این ایام میان زائران توزیع می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید کاظم رفیعی ‌با اشاره به اینکه روزی 11هزار کیک یزدی و شیرینی در ایستگاه صلواتی موکب حرم بانوی کرامت توزیع می‌شود، اظهارداشت: هزار و 100 لیتر شربت‌های مختلف ازجمله انواع دم‌نوش، خاکشیر و سکنجبین و نزدیک به سه‌هزار لیتر چای به‌همراه نبات تبرکی روزانه میان زائران اربعین توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه 20 قالب یخ برای تهیه آب آشامیدنی خنک مصرف می‌شود، افزود: 55هزار لیتر آب معدنی بسته‌بندی‌شده طی این ایام میان زائران توزیع می‌شود.

مدیر کمیته خدمات رفاهی موکب کریمه اهل‌بیت(س) گفت: ما تلاش کرده‌ایم تا در تهیه اقلام موردنیاز زائران بهترین اقلام را انتخاب کنیم و اکنون نیز اگر افراد برای ادای نذر خود مواد غذایی را به موکب اهدا کنند در مرحله نخست سالم بودن آن‌ها را بررسی می‌کنیم و هر فردی که بخواهد نذورات خود را پخش کند باید از مسئولان موکب اجازه داشته باشد.

وی با اعلام اینکه روزانه نزدیک به 10 تن در تنظیف محوطه داخلی و اطراف موکب زباله جمع‌آوری می‌شود، ابراز کرد: برای نظارت و تنظیف بیش از 120 سرویس بهداشتی و حمام موکب 10 نفر از خادمان موکب فعال هستند و در بخش اسکان و خدمات بانوان نیز 25 خادم فعالیت دارند.

رفیعی تصریح کرد: درمجموع نزدیک به 110 نفر در کمیته خدمات و اسکان عضویت دارند که 23 نفر آن‌ها در ایستگاه‌های صلواتی و 11 نفر در غرفه‌های لباسشویی در حال فعالیت هستند.

وی با اظهار اینکه "دستگاه کیک‌پز را سال گذشته با هزینه 15میلیون تومانی خیرین خریداری کرده‌ایم"، گفت: امسال دستگاه شربت‌ساز موکب را با مشارکت‌های مردمی با هزینه‌ای نزدیک به 20 میلیون تومان خریداری کردیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 70596

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/70596/55-هزار-لیتر-آب-معدنی-میان-زائران-اربعین-توزیع-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir