سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب : 70605
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم:

اتحاد جماهیر اسلامی در اربعین شکل می‌گیرد

قم نيوز : نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: مهربانی و مهمان‌نوازی مردم عراق زبانزد زائران است این ارتباط ملت‌ها در اربعین سبب شده که اتحاد حقیقی جماهیر اسلامی را از نزدیک شاهد باشیم.
اتحاد جماهیر اسلامی در اربعین شکل می‌گیرد
اتحاد جماهیر اسلامی در اربعین شکل می‌گیرد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه اربعین بزرگترین شکوه و تجلی آرمانی در جهان اسلام است اظهار کرد: اربعین با حضور میلیونی ملیت‌های مختلف از اقصی نقاط عالم این باور که خون سیدالشهدا(ع) در طول تاریخ سبب تحرک، بالندگی و حرکت انقلابی است را به اثبات می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: خشم استکبار و صهیونیست از حضور میلیونی ملت‌ها در راهپیمایی شکوهمند اربعین ما را به این واقعیت انکارناپذیر می‌رساند که اربعین پشتیبان عملیاتی و زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی(عج) و سبب اتحاد و همدلی بین همه مذاهب اسلامی و پیروان ادیان الهی است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه اربعین کتاب قطور شعور، احساسات و عقلانیت است گفت: اربعین تسکین‌دهنده آلامی است که حضرت زینب(س) و امام زین العابدین(ع) همراه کاروان اسرا منزل به منزل طی کردند. اربعین با فطرت پاک انسان‌های آزاده گره خورده و ندای عملی لبیک یا حسین(ع) در زمینه مبارزه با ظلم، فساد، زور و تزویر قلمداد می شود.

وی عنوان کرد: اربعین تنها یک سنت وابسته به مذهب خاص نیست بلکه یک محور قابل اعتماد برای قافله بشریت است که به دنبال سعادت و فتح قله‌های انسانی هستند و باید از دستاورد اربعین به طور مطلوب برای پیام‌رسانی جامعه مظلوم تلاش کرد.

رضوی مهر تصریح کرد: باید کوشید تا پرده از چهره تزویر و نفاق و کسانی که به دنبال ظلم و تعدی به حقوق بشریت هستند برداشته شود. اربعین احیای ارزش‌ها است و اربعین دگرگرایی، مهرورزی، عطوفت و مهربانی را به عنوان پدیده ماندگار فریاد می‌کشد.

 وی با بیان اینکه می‌توانیم در هر دوران و مکان از شاخصه‌های اخلاقی، اجتماعی و انسانی اربعین بهره بگیریم گفت: شهدای مدافع حرم سبب شدند تا اربعین ماندگاری پیدا کند و انقلاب اسلامی فرآیندی شد که اربعین به صورت جریان سرزنده، بالنده و همراه شور و شعور بماند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه اربعین فرهنگ زندگی بر اساس آیه‌های قرآن است گفت: امروز شاهد هستیم پیر و جوان و کودک در آغوش مادر در مسیر اربعین قرار می‌گیرند. باید از اربعین بیاموزیم که ظلم نابودشدنی است.

وی خاطرنشان کرد: اربعین متعلق به ملت‌های بیدار و هوشیاری است که در مقابل زیاده‌خواهی دشمن کوتاه نمی‌آیند. مهربانی و مهمان‌نوازی مردم عراق زبانزد زائران است این ارتباط ملت‌ها در اربعین سبب شده که اتحاد حقیقی جماهیر اسلامی را از نزدیک شاهد باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchm-nq.23nvvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما