شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب : 70736
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله اسلامی: آمریکا نیم قرن حقوق ملت را پایمال کرده است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری گفت: دولت آمریکا در طول بیش از نیم قرن گذشته و از زمان کودتای ننگین 28 مرداد نشان داده که همواره علیه ملت ما ظلم و ستم روا داشته و حقوق مردم ما را در عرصه‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون پایمال کرده است.
آمریکا نیم قرن حقوق ملت را پایمال کرده است/استکبار ستیزی تکلیف شرعی است
آمریکا نیم قرن حقوق ملت را پایمال کرده است/استکبار ستیزی تکلیف شرعی است

آیت الله اسلامی:
آمریکا نیم قرن حقوق ملت را پایمال کرده است/استکبار ستیزی تکلیف شرعی است
عضو خبرگان رهبری گفت: دولت آمریکا در طول بیش از نیم قرن گذشته و از زمان کودتای ننگین 28 مرداد نشان داده که همواره علیه ملت ما ظلم و ستم روا داشته و حقوق مردم ما را در عرصه‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون پایمال کرده است.

به گزارش قم نیوز آیت الله علی اسلامی امروز اظهار کرد: سیزدهم آبان ماه یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است؛ نخست 13 آبان سال 43 که در این روز مزدوران و عوامل رژیم شاه، حضرت امام (ره) را در قم دستگیر کرده و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند. همچنین در 13 آبان سال 57، جمعی از دانش آموزان در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران دست راه پیمایی زدند و با سرکوب دژخیمان پهلوی، برخی از آنان به شهادت رسیدند و در نهایت 13 آبان سال 58، که در این روز مهم دانشجویان مسلمان پیروی خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند؛ به همین خاطر چنین روزی که حقیقتاً جزو ایام الله محسوب می شود در تقویم کشور ما به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است.

وی بیان کرد: دولت آمریکا در طول بیش از نیم قرن گذشته و از زمان کودتای ننگین 28 مرداد نشان داده که همواره علیه ملت ما ظلم و ستم روا داشته و حقوق مردم ما را در عرصه‌های مختلف و به بهانه‌های گوناگون پایمال کرده است. در حال حاضر نیز حتی به چپاول و ظلم و ستم و غارتگری خود ادامه می دهد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه عقل سلیم به ما می گوید که در برابر چنین قدرت ظالمی که به تعبیر رسای امام راحل ، شیطان بزرگ است نباید ساکت ماند بلکه می بایست با شجاعت تمام علیه او و اقدامات ظالمانه و جنایتکارانه اش فریاد زد ادامه داد: ما هیچ گاه از یاد نمی بریم که در جریان نهضت امام (ره) و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، آمریکا به طور مستقیم و غیرمستقیم در به شهادت رساندن بسیاری از جوانان رشید این مرز و بوم همچنین چهره‌ها و شخصیت‌های تراز اول دینی و علمی و فرهنگی این کشور نقش داشته و همین آمریکا بود که با تحریک دیوانه ای به نام صدام ، جنگ هشت ساله را علیه ما تحمیل کرد و خسارات مادی و معنوی بسیاری بر ما وارد ساخت.
آمریکا به عنوان چهره و نماد شاخص استکبار جهانی در دنیای کنونی ، همچنان علیه کشور و نظام و انقلاب ما دست به فتنه انگیزی می‌زند و به ویژه این روزها علیه منافع مسلمین و جبهه مقاومت اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
وی گفت: قرآن کریم، آموزه‌های دینی و کلام گهربار اهل بیت(ع) ما را به این حقیقت مسلم رهنمون می شود که باید در برابر ظلمِ ظالم ایستاد و ما به طور خاص این راهبرد را از کلام نورانی امیرالمومنین (ع) درمی یابیم که فرمودند : «دشمن ظالم و یاریگر مظلوم باشید».
اسلامی خاطرنشان کرد: اینکه امام خمینی (ره) با هوشمندی تمام، آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و امروز مقام معظم رهبری هوشیارانه فریاد بر می‌آورند که هر جا فتنه و تنش و درگیری در جهان است، یک سرِ آن به آمریکای جهانخوار باز می‌گردد، درس بزرگی است برای ما که فریب لبخندهای دشمن را نخوریم و بدانیم که استکبارستیزی هم یک تکلیف دینی و شرعی برای ماست و هم وظیفه ای انقلابی و ملی به شمار می‌رود که غفلت از آن باعث خسران‌های بسیاری می‌گردد.
وی گفت: از این رو در یوم الله 13 آبان به یاد شهدای گلگون کفن این روز اعم از دانش آموز و دانشجو و دیگر اقشار ملت به خیابان‌ها می‌آییم و بار دیگر با مشت‌های گره کرده، فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهیم و ثابت می‌کنیم که در شناخت مستکبران جهانی و برائت از آن‌ها پیرو امام خمینی و امام خامنه ای عزیز هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccemqm.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما