دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 70788
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

521 هزار نفر سال گذشته در سینما فیلم دیدند

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سال گذشته 521 هزار نفر فیلم‌های سینمایی را در سینماهای استان دیدند، همچنین میزان آمار تماشاگران تئاتر در استان قم در سال 96، 32 هزار نفر بود.
521 هزار نفر سال گذشته در سینما فیلم دیدند/تا 2 ماه آینده مجوز انتشار کتاب الکترونیکی صادر می شود
521 هزار نفر سال گذشته در سینما فیلم دیدند/تا 2 ماه آینده مجوز انتشار کتاب الکترونیکی صادر می شود
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به وضعیت صدور مجوز کتاب در استان قم اظهار کرد: این استان بعد از استان تهران بیشترین آمار را در صدور مجوز کتاب‌ها در کشور دارد، بسیاری از کتاب‌های منتشر شده در قم با موضوع دینی است، زمان صدور مجوز برای کتاب در قم حداکثر 20 روز است.

وی ادامه داد: بیش از 50 نفر در هشت گروه در استان قم کار بررسی کتاب را انجام می‌دهند، تا دو ماه آینده پروسه درخواست مجوز انتشار کتاب در استان، الکترونیکی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: سال گذشته یک میلیارد تومان برای کمک به کتاب‌های ارزشمند در استان هزینه شد که این کتاب‌ها قبل از چاپ هم مورد حمایت قرار می‌گیرند، سالیانه 300 تا 400 میلیون تومان کتاب وارد انبار کتاب اداره کل ارشاد استان قم می‌شود که این کتاب‌ها بین بخش‌های مختلف توزیع خواهد شد.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری آزمون قرآن در استان قم اظهار کرد: سال گذشته 9 هزار و 600 نفر در آزمون قران استان شرکت کردند و استان قم رتبه نخست را در کشور در زمینه کمی و کیفی آزمون قرآن در کشور کسب کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته 22 موسسه تک منظوره هنری سینمایی در استان قم داشتیم که نیمی از این موسسات در سال 96 مجوز گرفتند، همچنین تعداد آموزشگاه‌های هنری در استان قم افزایش پیدا کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: نگارخانه فرهنگ در خیابان دورشهر مورد بازسازی قرار گرفت و شکل خوبی پیدا کرد، برای افزایش زیرساخت‌های هنری در استان تلاش می‌کنیم و کتابخانه بزرگی در خیابان امام خمینی(ره) در حال تکمیل است که احتمال افتتاح آن تا پایان سال وجود دارد، استانداری قم برای این پروژه اعتبار اختصاص داد.

حسینی کاشانی با اشاره به وضعیت هنرمندان شاخص استان قم اظهار کرد: در زمینه‌های مختلف ادبی، نمایشی، تجسمی و موسیقی، هزاران تن از هنرمندان شاخص استان را مورد شناسایی قرار دادیم که لیست این هنرمندان باز هم تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 521 هزار نفر فیلم‌های سینمایی را در  سینماهای استان قم دیدند، همچنین میزان آمار تماشاگران تئاتر در استان در سال 96، 32 هزار نفر بود، تئاترهای خوبی در استان قم بر روی صحنه نمایش رفته است و ظرفیت خوبی در این زمینه در استان وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در سال جاری براساس برنامه، نمایشگاه قرآن و عترت، جشنواره فیلم و عکس، جشنواره مطبوعات و جشنواره سرود رضوی در استان قم برگزار شد، به دنبال برگزاری جشنواره سواد رسانه ای و جشنواره رسانه‌های دیجیتال در نیمه دوم نخست سال 97 در استان هستیم.

حسینی کاشانی جشنواره آیات را یک جشنواره کشوری دانست و خاطرنشان کرد: امسال بخش پوستر این جشنواره در استان قم برگزار می‌شود، 24 دی ماه آخرین فرصت ارسال آثار به این جشنواره است و جشنواره آیات در روز 25 بهمن ماه و نمایشگاه آن از 18 تا 26 بهمن ماه در قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoaea.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما