دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : 71667
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خبر داد

ارائه مشاوره حقوقی به 100 هزار نفر در مساجد کشور

قم نيوز : رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: اعضای این سازمان در طرح هر مسجد یک حقوقدان به 100 هزار نفر ارائه مشاوره دادند.
ارائه مشاوره حقوقی به 100 هزار نفر در مساجد کشور
ارائه مشاوره حقوقی به 100 هزار نفر در مساجد کشور
به گزارش قم نیوز مهدی بهرامیان ظهر امروز در دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی با اشاره به ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: این نظام محصول تفکر و مبارزات مکتب امام خمینی(ره) است و شهید مطهری بازوی فکری و شهید بهشتی بازوی مدیریتی امام راحل در نهضت انقلاب اسلامی بودند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) اجرای احکام اسلامی را سرلوحه تمام اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانستند، مقام معظم رهبری هدف انقلاب اسلامی را تشکیل تمدن اسلامی بیان کردند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: رهبر معظم انقلاب آینده انقلاب اسلامی را جوانان پای کار می‌دانند، اکنون در ابتدای کار هستیم و باید تمام قوا بر مبنای اسلام عمل کنیم و ترویج زندگی اسلامی از جمله مقدمات رسیدن به تمدن اسلامی است.

بهرامیان با اشاره به شیوه دشمن برای مقابله با نظام اسلامی اظهار کرد: ناامیدی حربه دشمن برای آینده کشور است و نباید در مسیر پیشرفت کشور ناامید باشیم و تکلیف خود را فراموش کنیم، در این راستا تربیت نیرو با امید به آینده اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) تمام امور را منوط به مشارکت مردم می‌دانستند و بسیج مهم ترین نمود مشارکت مردمی در عرصه‌های مختلف است، یکی از این قشرها بسیج حقوقدانان است و یکی از مهم ترین کارهای این قشر پیوند بین حقوق و فقه و مطالبه گری از جنس حقوق اساسی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: امروز این سازمان 45 هزار عضو از جمله وکلا، قضات، سردفتران و کارمندان قوه قضائیه دارد، مهم ترین هدف سازمان ایجاد جبهه حقوقدانان انقلابی است.

بهرامیان با اشاره به وظیفه حقوقدانان بسیجی اظهار کرد: حقوقدانان باید وفادارترین فرد به قانون اساسی باشد، بسیج حقوقدانان طرح آموزش همگانی را در هزار و 500 مسجد اجرا کرد و به 200 هزار نفر آموزش حقوقی ارائه داد، همچنین در طرح هر مسجد یک حقوقدان به 100 هزار نفر مشاوره داده شد.

وی ادامه داد: بسیج به ویژه بسیج حقوقدانان در عرصه‌های حاکمیتی، خدمت رسانی و بین المللی وظیفه دارد و حقوقدانان با مطالبه گری از مدیران از حقوق عمومی مردم پاسداری می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان افزود: حدود 800 هزار نفر حقوقدان در کشور داریم و امیدوار هستیم که 256 انجمن تخصصی را در سراسر کشور سازماندهی کنیم.

بهرامیان ادامه داد: بسیج حقوقدانان وظیفه خود می‌داند که در عرصه بین المللی هم وارد شود و به دفاع از کشور در برابر هجمه‌های حقوقی خارجی بپردازد؛ جمهوری اسلامی باید در عرصه حقوق بین المللی، حالت تهاجمی و نه دفاعی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان خاطرنشان کرد: اولویت‌های این سازمان مبارزه با فساد و تحقق عدالت است و حقوق دانان بسیجی با رویکرد جهادی به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgu39u.ak9q34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما