دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸
کد مطلب : 71680
منبع : خبرگزاری تسنیم

کتابخانه دیجیتالی مهارتی با بیش از 3هزار جلد کتاب در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه گفت: راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی مهارتی با بیش از ۳هزار جلد کتاب و همچنین برگزاری جشنواره شیخ بهایی برای شناسایی افراد برجسته در حوزه مهارتی در دستور کار قرار گرفته است.
کتابخانه دیجیتالی مهارتی با بیش از ۳هزار جلد کتاب در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود
کتابخانه دیجیتالی مهارتی با بیش از ۳هزار جلد کتاب در حوزه علمیه راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام ‌مهدی کشوری پیش از ظهر امروز در نشست خبری مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم ارتقاء مهارت‌های کاربردی طلاب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مهارت‌آموزی همواره رکن  اساسی پیشرفت بشر بوده و مورد تأیید و توجه علما و دانشمندان اسلام است.

وی با یادآوری دغدغه‌های مقام معظم رهبری درباره افزایش و ارتقا توانایی‌های طلاب برای حضور مؤثر در جامعه افزود: مباحث مهارتی در حوزه نیازمند توجه و حرکتی جدید بوده و باید از نگاه جنبی به مهارت‌ها به سمت تبدیل آن به رکن اصلی حوزه حرکت کنیم.

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نیازهای جامعه نشان‌دهنده لزوم حضور طلاب در عرصه‌های قرآنی، مخاطب شناسی، هنر، اقتصاد، مشاوره، بهداشت و بین‌الملل است که این حضور نیازمند تدارک برنامه‌های مهارتی و احیای مهارت‌هایی است که در حوزه‌های قدیم مانند نجوم، طب اسلامی و ریاضیات به آن توجه می‌شده است.

وی به بیان بخش‌های مختلف این مرکز پرداخت و ادامه داد: این مرکز در سه بخش آموزش، پژوهش و روابط عمومی از یک سال گذشته در حال فعالیت است که در حال  برنامه‌ریزی و پیگیری الزامی شدن مهارت‌آموزی، ارتباط با مراکز حوزوی، تنظیم نظام واره مهارتی، تهیه و تولید محتواهای جامعه و فاخر در عرصه مهارت‌آموزی و اجرای برنامه‌های مهارت‌آموزی به‌صورت حضوری و غیرحضوری است.

کشوری به حضور فعال  طلاب در عرصه‌های بین‌المللی و فرهنگی تأکید و بیان کرد: نظام‌مند کردن شیوه‌های آموزش در دو بخش حضوری و غیرحضوری با محوریت اخلاق و معنویت، و پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه و نوآوری در روش‌های امورشی در هر 4 بخش این مرکز به آن توجه می‌شود.

وی به چشم‌انداز 5 ساله مرکز اشاره کرد و گفت: در کنار تعریف 210 دوره مهارتی در قالب 800 واحد درسی و استفاده از اساتید مجرب و نخبه، راه‌اندازی کتابخانه دیجیتالی مهارتی با بیش از 3 هزار جلد کتاب و همچنین برگزاری جشنواره شیخ بهایی برای شناسایی افراد برجسته در حوزه مهارتی در دستور کار قرارگرفته است.

مسئول مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه برگزاری دوره‌های غیرحضوری را به علت محدودیت‌های اعتباری در اولویت دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 90 دوره برگزارشده است که بالغ‌بر 2800 ساعت دوره عمومی و مقدماتی و 800 ساعت دوره تربیت مربی بوده است.

وی از برگزاری دوره‌های مهارتی در بیش از 300 مدرسه در سراسر کشور خبر داد و ادامه داد: مرکز آموزش‌های کاربردی و مهارتی حوزه‌های علمیه در بیش از 14 استان فعال بوده و در برنامه جدید آموزشی خود در سطح 2 بیش از 300 مدرسه با بیش از 250 ساعت دوره آموزشی مهارتی را در برگرفته و 128 ساعت هم برای مدیران تعریف‌شده و با شعار "هر طلبه یک مهارت " فعالیت می‌کند.

کشوری همچنین از صدور 1300 گواهی‌نامه برای بیش از 4 هزار شرکت کنند خبر داد و ابراز کرد: 35 پایگاه مهارتی و هدایت‌های تحصیلی در استان قم در حال فعالیت است که با توجه به چشم اندازه 5 ساله مرکز برای تغییر رویکردهای پایان‌نامه‌ها به سمت موضوعات مهارتی و احیا بیش از 300 عنوان مهارتی، تعامل و ارتباط مؤثر با تشکیل کمیته مهارت‌آموزی و هم‌افزایی با مراکز علمی، راه‌اندازی مراکز آموزش مهارتی و ارتقا سطح مهارتی اساتید دارای برنامه جامع هستند.

وی طرح توانمندسازی خانواده طلاب و فرزندان طلاب با رویکرد حوزوی و رسالت طلبگی را از دیگر برنامه‌های چشم‌انداز 5 ساله مرکز عنوان و تأکید کرد: شناسایی و ساماندهی اساتید مهارتی، تعریف رابطان بین  مرکز آموزش کاربردی و سازمان‌های مرتبط و همچنین تصویب نظام واره مهارتی و طرح ورای مهارتی در مدارس نسبت به نیاز منطقه ازجمله برنامه‌های است که در دستور کار مرکز قرارگرفته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbg0bz.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما