کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت‌الاسلام‌ ذوالنور: عربستان و بحرین نوکران نظام سلطه هستند

خبرگزاری تسنیم , 13 آذر 1397 ساعت 18:06

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: لایه چهارم نظام سلطه عربستان و بحرین هستند که هیچ اراده‌ای نداشته و نوکرانی محسوب می‌شوند که تأثیری در نظام سلطه ندارند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور در جلسه شورای اداری استان که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به روز معلولان و گرامیداشت این روز اظهار داشت: امیدواریم گرامیداشت یک روز به این قشر سبب توجه بیشتر به معلولان ذهنی و جسمی و حرکتی باشد.

وی با اشاره به منشأهای مختلف معلولیت‌ها افزود: متأسفانه معلولان با مشکلات فراوانی مواجه بوده و مشکلات جدی در زمینه‌های مختلف دارند، برای نمونه مراجعات متعددی در زمینه مشکلات معلولان و جانبازان در ارتباط با محل عبور آن‌ها داریم که امیدواریم در این زمینه اقدامات جدی صورت بگیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: اگر نظام قدرت نامشروع و سلطه را برشی زده و مثل دایره‌های برش‌داده تنه درخت به آن نگاه کنیم دارای اسکلت، ستون فقرات و ماهیچه‌هایی است که ستون فقرات این نظام سلطه قدرت نامشروع آمریکا است، در این میان انگلیس، فرانسه و آلمان در واقع ماهیچه‌های آن نظام نامشروع هستند که این ستون را نگه می‌دارند.

وی لایه بعدی نظام سلطه را همچون بدنه دانست و گفت: اتحادیه اروپا بدنه نظام سلطه بوده و با تصمیم‌گیری این اتحادیه کشورهای اروپایی اقدام و عمل می‌کنند و لایه چهارم مشمول کشورهایی مثل عربستان و بحرین می‌شوند که هیچ اراده‌ای نداشته و عمال و نوکرانی هستند که تأثیری در نظام سلطه ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره نقش کشورهای چین و روسیه در نظام سلطه عنوان کرد: این دو کشور نقطه مقابل نظام سلطه هستند، روسیه به‌دنبال بازیافت ابرقدرتی خود در دنیا بوده و چین نیز به‌دنبال تقویت ابرقدرتی خود در دنیا است.

ذوالنور با بیان ماهیت متفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها گفت: مقام معظم رهبری فرمودند با اروپا مذاکره کنید اما دل‌خوش نکنید، و باید به‌روی پای خود تکیه کنیم، ایشان اصولی را برای حل مشکلات ترسیم کردند، ازیک‌طرف بنا را بر این بگذاریم که خودمان مشکلات را حل کنیم و از طرف دیگر نباید تکیه به این کشورها داشته باشیم و سعی در حل آن‌ها داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه ریشه برخی مشکلات به داخل کشور برمی‌گردد، تصریح کرد: مبانی، ارزش‌ها، اصول و ماهیت نظام اسلامی با دیگر کشورها متفاوت است، بنابراین باید تلاش کنیم با همفکرِی، مساعدت سعی در حل مشکلات داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 71715

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/71715/حجت-الاسلام-ذوالنور-عربستان-بحرین-نوکران-نظام-سلطه-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir