چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
کد مطلب : 71993
منبع : خبرگزاری مهر
سرپرست راهنمایی و رانندگی قم خبر داد؛

مرگ ۶۰ نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در قم

قم نيوز : سرپرست راهنمایی و رانندگی استان قم از مرگ ۶۰ نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت طی امسال در قم خبر داد و گفت: ۲۱ نفر این افراد عابر پیاده بوده‌اند.
مرگ ۶۰ نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در قم
مرگ ۶۰ نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت در قم
به گزارش قم نیوز سرهنگ علی حسن قیصری شامگاه سه‌شنبه در دومین نشست مجمع سلامت استان قم که در محل سالن امام جواد (ع) برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از آمار تصادفات و حوادث استان قم طی سال جاری، افزود: طبق آمار در ۸ ماهه امسال ۶۰ نفر بر اثر تصادف با موتورسیکلت جان خود را از دست داده‌اند که ۳۲ نفر آنها موتورسوار هستند علاوه بر آن نباید از سهم اتباع هم غافل بود سهم اتباع در حوادث ترافیکی قابل تأمل است چرا که بیشتر آنها فاقد گواهی نامه هستند و ۱۳ نفر هم از این ۶۰ نفر مرتبط به اتباع خارجی است.

وی بیان کرد: ۲۱ نفر عابر پیاده بودند و سهم کودکان هم در این آمار ۱۰ درصد و عابرین پیاده ۳۵ درصد است که این عابران بالای ۶۰ سال سن دارند و طبق این آمارها باید بر روی موتورسواران و معضل موتورسیکلت‌ها تمرکز کنیم.

سرپرست راهنمایی و رانندگی استان قم افزود: برای ارائه هرگونه راهکار و برنامه‌ای برای کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی باید شرایط خاص شهر قم را مد نظر داشته باشیم شرایط این استان با سایر استان‌های کشور متفاوت است و شاید حتی شرایط آب و هوایی قم بر نحوه رانندگی رانندگان قمی تأثیرگذار باشد.

بلوارهایی که جان قمی‌ها را به خطر انداخته است

وی در ادامه بیان کرد: در شهر قم بلوارهایی مانند خلیج فارس، غدیر، خاکفرج و ۱۵ خرداد بیشترین آمار حوادث و تصادفات را به خود اختصاص داده است که باید اصلاح شود هم‌چنین نرده گذاری بعضی خیابان‌های شهر قم هم باید بررسی و پل‌های عابر پیاده باید به سمت مکانیزه شدن هدایت شوند.

قیصری اظهار داشت: در محل عبور عابران پیاده خط کشی مناسب وجود ندارد و نصب سرعت‌گیر هم باید بازنگری شود به ویژه در حاشیه شهر قم به این امر توجه شود و هرگونه راهکار باید بر اساس شرایط استان اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه اولویت راهبردها و برنامه‌های استان بر موتورسواران باشد، گفت: ۷۵ درصد تصادفات موتورسواران را گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال تشکیل داده که اغلب دانشجو و دانش‌آموز هستند و از طبقه متوسط تا فقیر جامعه هستند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcip3ay.t1az32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما