کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خبر داد

رقابت 220 نفر در آزمون پایان دوره آموزشی برق کاران

خبرگزاری فارس , 24 آذر 1397 ساعت 8:53

رئیس سازمان نظام مهندسی استان قم از برگزاری آزمون پایان دوره آموزشی برق کاران استان با حضور 220 نفر از برق کاران و در راستای تحقق مبحث 13 مقررات ملی ساختمان خبر داد.


به گزارش قم نیوز امین مقومی در حاشیه برگزاری آزمون دوره آموزشی برق کاران استان قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۴ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده ۱۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در خصوص استفاده از خدمات کارگران و استادکاران برق کار ، اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و همچنین کانون انجمن های صنفی کارگران و استادکاران تفاهم نامه همکاری با هم منعقد کردند که برگزاری این دوره آموزشی برای برق کاران در همین راستا بوده است.

وی عنوان کرد: هدف این تفاهم نامه ایجاد همکاری متقابل در زمینه های علمی ، اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمان ها، آموزش در رشته برق در راستای ارتقاء دانش کارگران ماهر ، ارتقاء کیفیت اجرای کار ، کاهش مشکلات نظارت برای مهندسین ناظر ، افزایش رضایت کارفرمایان و مالکین به بکارگیری نیروی ماهر آموزش دیده و تعیین صلاحیت شده بومی در زمینه اجرای تأسیسات در زمینه تاسیسات الکتریکی ساختمان ها بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: در نخستین دوره آموزشی ویژه برق کاران استان قم ، ۲۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت در ۱۰ سرفصل تخصصی، آموزش های لازم مطابق با مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان را فرا گرفتند و آزمون نهایی نیز در دبیرستان امام صادق (ع) قم در دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه علمی برگزار شد.

مقومی گفت: این طرح نخستین بار در قم به مرحله اجرا در آمد که امیدواریم در آینده در سایر رشته ها و حرفه های مرتبط با صنعت ساخت و ساز نیز برگزار شود که این امر در نهایت به ارتقاء کیفیت ساخت و ساز می انجامد و موجب حفظ سرمایه های ملی می شود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 72073

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72073/رقابت-220-نفر-آزمون-پایان-دوره-آموزشی-برق-کاران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir