شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 72094
منبع : خبرگزاری فارس

عضو هیأت رئیسه مجلس: رانت‌های وارداتی در حال نابودی کالاهای ایرانی است

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برخی رانت‌های وارداتی در حال نابود کردن کالاهای ایرانی است و بانک مرکزی بیشترین ارز را به بخش غیرتولیدی می‌دهد.
رانت‌های وارداتی در حال نابودی کالاهای ایرانی است
رانت‌های وارداتی در حال نابودی کالاهای ایرانی است
به گزارش قم نیوز احمد امیرآبادی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات در زمینه حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: در این زمینه چند مشکل اساسی داریم، نخستین مشکل اراده دولت و مجلس شورای اسلامی است که تا چه اندازه به این شعار اعتقاد دارند، زمانی که مشاور رئیس جمهور می‌گوید ایرانی‌ها فقط توان تولید آبگوشت بزباش را دارد، نشان می‌دهد که او چه مشاوره‌هایی به رئیس جمهور می‌دهد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی بیشترین ارز را به بخش غیرتولیدی می‌دهد و در زمینه صادرات و واردات سنگ اندازی می‌کند، برخی رانت‌های وارداتی در حال نابود کردن کالاهای ایرانی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای مختلف سعی کردند که هزینه تولید خود را به حداقل برسانند تا قیمت کالای تمام شده کاهش پیدا کند، اما در کشورمان دستگاه‌ها و قوانین مختلف مانع برای بخش تولید ایجاد می‌کنند. هم اکنون انبار بنادر پر است، اما تخلیه صورت نمی‌گیرد و چنین قوانین و مقرراتی کالای ایرانی را نابود می‌کند.

امیرآبادی ثبات قوانین برای تولیدکنندگان را ضروری دانست و تصریح کرد: بانک‌های استان قم می‌توانند به تولیدکنندگان استان کمک کنند، البته همکاری بخش بانکی قم با بخش تولید استان بیشتر شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بانک‌های استان قم در زمینه حمایت از بخش تولید باید پای کار باشند، آن‌ها می‌توانند در توسعه این بخش نقش قابل توجهی را ایفا کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbagbz.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما