کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسهیلات جدید در مکه برای زائران معلول خانه خدا 

خبرگزاری حوزه نیوز , 27 آذر 1397 ساعت 14:00

قرآن مجید و دیگر جزوات مذهبی به خط بریل (زبان اشاره برای نابینایان) و صندلی های چرخدار برقی برخی از ویژگی های جدید در مکه و مدینه برای کمک به زائران معلول برای اجرای مراسم عبادی حج و عمره هستند.


به گزارش قم نیوز عربستان سعودی اخیرا تسهیلات جدیدی برای زائران معلول در خانه خدا قرار داده است.

قرآن مجید و دیگر کتب دینی به خط بریل (زبان اشاره برای نابینایان) و صندلی های چرخدار برقی برخی از ویژگی های جدید در مکه و مدینه برای کمک به زائران معلول برای اجرای مراسم عبادی حج و عمره هستند. به علاوه یک قلم که به برای قرآن خوانی استفاده می شود برای کسانی که قابلیت حمل و نگهداری قرآن را ندارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

یک مقام ریاست در امور اماکن مقدس مکه و مدینه ضمن بیان اینکه افراد دارای معلولیت که به سفر حج می روند «اشخاصی با انگیزه و با قدرت ویژه» محسوب می شوند، اعلام کرده که این خدمات برای راحتی آنان و جلوگیری از حوادث در نظر گرفته شده اند.

ورودی های مشخص و اختصاصی، مترجمان زبان اشاره برای کسانی که اختلالات شنوایی یا گفتاری دارند، عصاهای ویژه نابینایان یا کسانی که مشکل بینایی دارند و وسایل نقلیه الکتریکی برای انجام مراسم مذهبی به ویژه طواف از دیگر تسهیلات در نظر گرفته برای مراسم حج می باشند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 72199

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72199/تسهیلات-جدید-مکه-زائران-معلول-خانه-خدا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir