چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 72272
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: حوزه در کنار خیرین و کمیته امداد است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: هویت حوزه‌ای ما اقتضا می‌کند که در کنار خیرین و کمیته امداد قرار گیریم تا بتوانیم به نیازمندان و فقرا کمک‌های لازم را داشته باشیم.
حوزه در کنار خیرین و کمیته امداد است/اهتمام بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد
حوزه در کنار خیرین و کمیته امداد است/اهتمام بیشتر به فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در دیدار با سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد که در سالن جلسات دفتر مدیریت حوزه‌های علمیه در مدرسه معصومیه انجام شد، با اشاره به اینکه در نظام اسلامی بیشتر از هر کشوری دیگری باید به دنبال اجرای عدالت باشیم، اظهار کرد: در راستای تامین عدالت باید به ابعاد مختلف توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در اجرای عدالت عمومی پیشگام است، اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان حوزه و روحانیت این است که در خدمت کمیته امداد، خیرین و مجموعه‌هایی که در راستای عدالت گام برمی‌دارند، باشیم چراکه کمک به نیازمندان ذات و هویت حوزه است و مشارکت با کمیته امداد وظیفه‌ای دینی و عمومی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: هویت حوزه‌ای ما اقتضا می‌کند که در کنار خیرین و کمیته امداد قرار گیریم تا بتوانیم به نیازمندان و فقرا کمک‌های لازم را داشته باشیم.

وی از افزایش خیرین کمیته امداد و جمعیت آماری خانواده‌های زیر پوشش این مجموعه یاد کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مختلف در کشور دستاوردهای فعلی کمیته امداد جای تقدیر دارد.

آیت‌الله اعرافی بر لزوم ایفا شدن نقش روحانیت و حوزه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: سال آینده حوزه در نخستین سال برنامه پنج ساله خود قرار می‌گیرد و در این راستا تلاش می‌شود تا ارتباط لازم را با مجموعه‌های مختلف برقرار کرده و به نتایج مورد نظر برسیم.

وی با اشاره به اهمیت تلاش مجموعه‌های مختلف برای رفع آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: موضوع خانواده باید به صورت ویژه مورد توجه کمیته امداد قرار گیرد؛ حوزه علمیه آماده است تا در طرح مددکاری اسلامی در همه شهرهای کشور مشارکت لازم را با کمیته امداد داشته باشد.

امام‌جمعه قم گفت: هر چند فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است اما این فعالیت‌ها باید به میزانی توسعه یابد که مددجویان به سربازان سلامت فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

وی ضمن تقدیر از ارائه خدمات مختلف به نیازمندان توسط اداره‌کل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: برنامه‌ها و اقداماتی که در شهر مقدس قم دنبال می‌شود باید به‌عنوان الگو در سطح کشور پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj88ea.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما