چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 72276
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله اعرافی: توسعه رویکرد اسلامی در رشته‌های دانشگاه آزاد ضروری است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار شکل‌گیری و توسعه رویکرد اسلامی در سایر رشته‌های دانشگاه آزاد علاوه بر علوم اسلامی شد.
توسعه رویکرد اسلامی در رشته‌های دانشگاه آزاد ضروری است
توسعه رویکرد اسلامی در رشته‌های دانشگاه آزاد ضروری است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، لزوم حرکت پژوهشی حوزه منبطق بر نیازهای جامعه و به صورت مطالبه‌گرانه را یادآور شد و اظهار کرد: یکی از ضروریات امروز که در حوزه در راستای تحقق آن تلاش می‌شود ایجاد همبستگی و همگرایی در بین نهادهای حوزوی است و در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای با رویکرد کلان در حال اجرا است تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم.

وی تهیه رسالت‌های روحانیت در 200 عنوان و طرح را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه بر مبنای این رسالت‌ها آمایش‌های کشوری ناظر بر این رسالت‌ها تدوین و دورنمایی بر مبنای آن‌ها شکل ‌گرفته است تصریح کرد: همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته دورنمایی نسبت به درخت‌واره و شاخه‌های علمی حوزوی ایجاد شده که رسیدن به اهداف تعیین‌شده با دشواری و سختی‌هایی همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سرمایه کلان و عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: این دانشگاه با سرمایه‌های عظیمی که در اختیار داشته امروز می‌تواند به رکنی بزرگ و مهم علمی و فرهنگی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف دانشگاه آزاد پاسخگویی به نیازهای جامعه است و با توجه به جامعیت این نهاد باید در حوزه مباحث عمیق و کلان کشور ورود کرده و پاسخگوی نیازهای کشور باشد.

اعرافی با اشاره به تحصیل بیش از 100 هزار طلبه و فعالیت بیش از 10 هزار استاد و 300 موسسه حوزوی در حوزه علمی در حوزه‌های علمیه تصریح کرد: با فعالیت‌ همین طلاب و اساتید در قالب موسسات مختلف سالیانه تعداد زیادی مجلات و کتب علمی چاپ و منتشر می‌شود.

وی با اشاره به محورهای مختلف تعامل و همکاری بین حوزه و دانشگاه آزاد اسلامی، علوم اسلامی را یکی از مهم‌ترین این محورها خواند و افزود: رویکرد علوم اسلام با دیدگاه عمیق اسلامی می‌تواند در این عرصه به‌شدت تأثیرگذار باشد.

امام جمعه قم خواستار شکل‌گیری و توسعه رویکرد اسلامی در سایر رشته‌های دانشگاه آزاد علاوه بر علوم اسلامی شد و افزود: مباحث مربوط به حوزه‌های فرهنگی و مدارس از دیگر ظرفیت‌های مهم تعامل و همکاری بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه آزاد اسلامی است، همچنین حوزه و دانشگاه آزاد در حوزه بین‌الملل می‌توانند زمینه‌های تعامل و همکاری را با یکدیگر بیش از گذشته ایجاد کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9x05.yt0x56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما