يکشنبه ۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 72448
منبع : خبر آنلاین
هیات رئیسه، مرجع تشخیص اجازه انتشار فیلم است

پاسخ امیرآبادی به گیرنده فیلم جنجالی مجلس

قم نيوز : احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: علیم یارمحمدی گفت من فیلم را به آقای دورازهی دادم و قرار شد تنها آن بخشی را که عذرخواهی می‌کند منتشر کند.
پاسخ امیرآبادی به گیرنده فیلم جنجالی مجلس
پاسخ امیرآبادی به گیرنده فیلم جنجالی مجلس
به گزارش قم نیوز امروز احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس، علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان را فیلمبردار آن روز اعلام کرد.

علیم یارمحمدی درباره فیلمبرداری از جلسه غیرعلنی مجلس هنگام صحبت های درازهی نماینده مردم سراوان گفت: اولا آن روز جلسه غیرعلنی رسمی نبود و جلسه پیش از دستور غیر رسمی بود.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر به علت این فیلمبرداری از سوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان احضار شود چه توضیحی خواهد داد؟ گفت:« همان طور که گفتم جلسه غیر رسمی بود نه جلسه غیرعلنی رسمی؛ قانون هم اجازه نمی دهد به این علت هیأت نظارت کسی را بخواهد. ما این قوانین را می دانیم.»

در خصوص اینکه آیا انتشار فیلم از جلسه غیر علنی خلاف قانون بوده یا خیر و در واکنش به سخنان یارمحمدی، احمد امیرآبادی نماینده قم و عضو هیات رئیسه مجلس به خبرآنلاین گفت:« مسوولیت بررسی این موضوعات با هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است اما اینکه آیا این فیلم اجازه انتشار داشت یا خیر تشخیصش با هیات رئیسه است. چرا که جلسه غیرعلنی با یک تمهیداتی صورت می گیرد اما آن روز وقتی نمایندگان اعتراض کردند و صحن شلوغ شد آقای رئیس زنگ را دیرتر زد و در آن زمان آقای دورازهی قرار شد توضیحاتی ارائه کند از سوی دیگر چون آقای دژپسند به فراکسیون ولایی آمده بود دوستان گفتند اتفاقا وزیر اقتصاد هم اینجاست که آقای لاریجانی  گفت حال که وزیر هم هست بگویید بیاید و توضیحاتی در این رابطه ارائه کند. لذا اینگونه نبود که وزیر را به دلیل این اتفاق به مجلس بخوانیم.»

او با بیان اینکه بحث استیضاح وزیر با 40 امضا را ما در هیات رئیسه هنوز ندیده ایم گفت:«به نظرم لازم است نمایندگان صبر بیشتری داشته باشند به هر حال فشار هم بر مردم و هم بر ما زیاد است.»

امیرآبادی همچنین درباره چگونگی انتشار فیلم جلسه غیرعلنی توسط نماینده زاهدان گفت:«آقای یارمحمدی گفت من فیلم را به آقای دورازهی دادم و قرار شد تنها آن بخشی که عذرخواهی می کند را منتشر کند اما ایشان کامل ویدئو را در کانال خود قرار می دهد که شبکه هایی مانند آمدنیوز و بی بی سی از کانال او این ویدئو را برداشته اند. به هر صورت که آقای یارمحمدی قبول دارد فیلم را او گرفته است.»
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceve8f.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما