پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : 72632
منبع : خبرگزاری تسنیم

تشکل‌های مردم‌نهاد اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت و حمایت شود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حضور جریان‌های مردمی در گره‌گشایی از مشکلات معیشتی و اقتصادی یک وظیفه عمومی بوده که دراین‌بین نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای اقتصاد مقاومتی به‌شدت حائز اهمیت است.
تشکل‌های مردم‌نهاد اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت و حمایت شود
تشکل‌های مردم‌نهاد اقتصاد مقاومتی در کشور تقویت و حمایت شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در نخستین نشست تشکل‌های ملی مردم‌نهاد در راستای تشکیل جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی تجمیع کننده اصول و مفاهیم بلندی بوده که در متون و آموزه‌های دینی وجود دارد، انقلاب درصدد آن بوده که این ارزش‌های اصیل را استخراج و به دنیا عرضه کرده و به‌وسیله آن‌ها در مسیر تشکیل تمدن نوین اسلامی حرکت کند.

وی افزود: در انقلاب اسلامی بیش از 20 ویژگی مهم وجود داشته که مردم‌نهادی و مردم بنیادی از مهم‌ترین مؤلفه‌های موجود است، اگر جوشش مردمی در انقلاب قطع شود انقلاب از ارزش‌های اصیل خود فاصله می‌گیرد.

مدیرحوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اهمیت مسئله مردم بنیادی و اتکای به مردم گفت: در زمینه مردم‌سالاری در قرن حاضر بشریت سه تجربه مختلف را از سر گذرانده که دموکراسی غربی مبتنی به سکولاریسم و مردم‌سالاری مبتنی بر سوسیالیسم ازجمله مهم‌ترین آن‌ها بوده است.

امام‌جمعه قم مردم‌سالاری دینی در قالب انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: جنس مردم‌سالاری دینی در انقلاب اسلامی امر جدیدی بوده که با اجتهاد امام راحل از منابع دینی استخراج و به جامعه عرضه شد اما متأسفانه هنوز آن‌طور که بایدوشاید در انظار بین‌المللی معرفی نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در مردم بنیادی دینی انقلاب اسلامی، علیرغم اثر سازنده و مثبت مردم در حکومت اما امام و ولی‌فقیه اثر تعیین‌کننده و برجسته‌تری دارد، در مردم‌سالاری دینی حضور مردم در عرصه‌های مختلف به‌عنوان تکلیف دینی سنجیده شده و از این منظر ثواب و عبادت است.

آیت‌الله اعرافی ابراز کرد: حضور مردم در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و غیره در قالب مردم‌سالاری دینی سطوح مختلفی داشته و از آن به‌عنوان عرصه آزمون انسان‌ها می‌توان یاد برد که شهادت و ایثارگری از سطوح بالای آن بوده که نتیجه نهایی آن پیشرفت و ترقی جامعه اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به برخی از مهم‌ترین شاخص‌های مردم‌سالاری دینی اضافه کرد: مردم در قالب نظام اسلامی بن‌بست‌ها و موانع را از پیش رو برداشته و راه‌های پیشرفت جامعه اسلامی را فراهم می‌کنند، در نظام اصیل اسلامی رویه و روند اشتغال به معنی مزد و مزدوری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: نهادهای مردم بنیاد که از درون ارزش‌های اسلامی بر خواسته و فراتر از روند اداری کشور تشکیل می‌شوند در سازندگی و رفع مشکلات کشور اثر سازنده‌تری دارد که بخشی از مردم‌سالاری دینی و مردم بنیادی در قالب انقلاب اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضور جریان‌های مردمی در گره‌گشایی از مشکلات معیشتی و اقتصادی یک وظیفه عمومی بوده که دراین‌بین نقش تشکل‌های مردم‌نهاد در راستای اقتصاد مقاومتی به‌شدت حائز اهمیت است، در حال حاضر جبهه غرب تمام توان و ظرفیت خود را برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی به کار بسته است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj8mea.uqe8tzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما