پنجشنبه ۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 72651
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

5 مانع مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی

قم نيوز : عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی، گمرکات، بیمه‌ها و بازار بورس و سرمایه را از جمله موانع مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست.
5 مانع مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی
5 مانع مهم در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی
به گزارش قم نیوز احمدامیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در نشست تشکل های ملی مردم بنیاد که در قم برگزار شد با اشاره به موانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بیان کرد: از جمله این موانع بانک ها هستند چرا که اقتصاد مقاومتی را به عنوان ابزاری در اقتصاد قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع بانکداری تمام فرمول هایی که نوشته شده و قانون بانکداری اسلامی مطرح شده است ولی آنچه که اجرایی می‌شود غیر از آن چیزی است که نوشته شده گفت: بخش مهمی از کارگاه‌های تولیدی به خاطر سخت‌گیری و قوانین یک طرفه با مباحث اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت مردم همخوانی ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک کارخانه دار با امیدی وارد عرصه شده و برخی شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده‌اند ولی به واسطه استفاده یک طرفه بانک‌ها از قوانین و مقررات ورشکست می‌شوند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها یکی از موانع اصلی اجرای اقتصاد مقاومتی هستند اضافه کرد: تا قوانین و سیاست های بانکی اصلاح نشود قطعا استفاده از ظرفیت مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی شکست می‌خورد.

امیرآبادی از دیگر موانع اجرای اقتصاد مقاومتی را سازمان امور مالیاتی دانست و گفت: نگاه سازمان مالیاتی فقط به مالیات دهندگان خوش حساب است و سالیانه درصدی به مالیات آنها اضافه می کند. هر کسی نامش در سازمان مالیاتی ثبت شده مالیات پرداخت کرده و کاری هم به بقیه اقشار پردرآمد که اسم آنها ثبت نشده ندارد.

وی یادآور شد: قانون جدید ارزش افزوده و صندوق فروش شاید بتواند به سراغ افرادی که در راستای اقتصاد مقاومتی کار نمی‌کنند و معمولا با سوداگری پول های آنچنانی به جیب می‌زنند، برود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بیمه‌ها نیز از جمله موانع اقتصاد مقاومتی هستند در حالی که می‌توانند به رشد اقتصاد درکشور کمک کنند گفت: بیمه ها گرفتار سیاست زدگی هستند و با تغییر مدیران به صورت باندی انتخاب می شوند و افراد غیرمتخصص در راس این صندوق ها و بیمه ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه گمرک هم از موانع تحقق اقتصاد مقاومتی است یادآور شد: در زمینه واردات و صادرات دستورالعملی که در مجلس یا آیین نامه ای که در دولت یا از سوی وزیر صادر می‌شود هیچ کدام بر مبنای استفاده از مردم نیست بلکه برای حل مشکلات لحظه‌ای است و خود این مسئله در بحث صادرات و واردات ضررهای بسیاری ایجاد کرده و یا برخی را به سودهای کلان می‌رساند.

امیرآبادی با بیان اینکه بازار سرمایه و بورس از دیگر موانع اقتصاد مقاومتی است خاطرنشان کرد: تا این موانع در کشور رفع نشده و قانون و مقررات درست تنظیم و تصویب نشود با مشکلاتی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه تا انتخابات ها درست در کشور انجام نشود و افراد صالح انتخاب نشوند چه برای ریاست جمهوری، مجلس و حتی شوراهای شهر و روستا این مشکلات باقی است، یادآور شد: برای اجرای اقتصاد مقاومتی و برای استفاده از ظرفیت مردم باید موانع برطرف شود و باید مردم به سمت انتخاب افراد متخصص، انقلابی و دلسوز که نگاهشان به داخل کشور است نه خارج سوق داده شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdca6in0.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما