سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲
کد مطلب : 72851
منبع : خبرگزاری تسنیم

مسافران نوروزی در مدارس قم اسکان داده می شوند

قم نيوز : معاون شهردار قم گفت: باید از ظرفیت مدارس قم در ایام نوروز برای اسکان و پارکینگ زائران و گردشگران استفاده شود.
مسافران نوروزی در مدارس قم اسکان داده می شوند
مسافران نوروزی در مدارس قم اسکان داده می شوند
به گزارش قم نیوز سید امیر سامع عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در صورت بی‌توجهی به مسئله مکان پارک و اسکان مسافرین با شلوغی شهر در ایام نوروز مواجه خواهیم شد. اماکن اقامتی در اولویت اسکان مسافرین هستند ، اما این اماکن  ظرفیت اسکان مسافرین را ندارد.

وی افزود: باید پیش از ورود مسافرین به استان از طریق رسانه به مسافران اطلاع‌رسانی شود تا آن‌ها دچار مشکلات از پیش تعیین نشده نشوند.

سامع با یادآوری بروز مشکلات زمان بارندگی و مناسب نبودن بوستان‌ها برای اسکان زائرین افزود: از ظرفیت مدارس و اماکن ورزشی در این زمینه استفاده شود، همچنین در تعطیلات نوروزی سال گذشته توانستیم در هفت نقطه استان ازجمله بوستان‌های غدیر و فدک اسکان مسافرین داشته باشیم و محل اقامه نماز جماعت برای مسافرین در بوستان‌ها صورت گرفت.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری با ارائه آمار ظرفیت پارکینگ‌های شهری ادامه داد: ظرفیت پنج هزار خودرو در شهر فراهم است، همچنین پارکینگ‌های موقت را برای ایام تعطیلات نوروزی آماده خواهیم کرد و ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر قم در ایام نوروز  به حالت آماده‌باش هستند.

 سامع با اشاره به سه نیاز اصلی زائران در شهر قم گفت: اطلاع‌رسانی درست ، پارکینگ و اسکان از نیازهای اولیه هر مسافر به شمارمی رود به همین جهت باید در سه‌نقطه از ورودی شهر ایستگاه‌های هدایت مسافرین با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف و اماکن اقامتی استان ایجاد شود.

وی با تأکید بر اولویت‌های استان خاطرنشان کرد: به‌هیچ‌عنوان نباید در ایام نوروز شاهد استقرار کانکس در عوارضی قم_تهران باشیم زیرا این امر موجب ایجاد ترافیک در این نقطه می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccs4qm.2bqip8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما