کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب قاب عکس قم منتشر می‌شود

خبرگزاری تسنیم , 13 دی 1397 ساعت 22:00

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از انتشار مجموعه‌ای با عنوان قاب عکس قم خبر داد و گفت: آثار عکاسان قمی در قالب یک کتاب ماندگار و در دو مقوله عکس آزاد و خاص منتشر می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری نهمین دوسالانه عکس هنرمندان قم اظهار داشت: با همکاری انجمن عکاسان برنامه‌ریزی مطلوبی در ارتباط با برگزاری این دوسالانه انجام شد و با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در حد بضاعت خود به این برنامه کمک شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هنر باید میدان‌دار باشد، افزود: به‌وسیله زبان هنر باید پیام را انتقال داده و می‌توان حتی با فیلم کوتاه، نقاشی و یا یک فرم عکس تأثیری شگفت‌انگیز بر روی مخاطبان گذاشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به تأثیرات شگفت‌انگیز هنر بر روی مخاطبان گفت: یک عکس می‌تواند ساعت‌ها بیننده خود را به فکر فروببرد، همان‌طور که یک شعر یا نقاشی می‌تواند این کار انجام دهد.

حسینی کاشانی با اشاره به جایگاه والای هنر گفت: مسئولان باید بپذیرند که جایگاه هنر بسیار والا است و باید از ظرفیت آن به‌خوبی بهره گرفت، همچنین باید سعی کنیم جایگاه هنر را بیش‌ازپیش شناخته و به آن باور داشته باشیم.

وی  ابراز کرد: در استان قم نیز ظرفیت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف خوشنویسی، شعر، فیلم‌سازی و تئاتر وجود دارد و شاهد افتخارآفرینی هنرمندان قمی و شرکت آنان در جشنواره‌های گوناگون ملی و فراملی بوده‌ایم.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یکی از دغدغه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذاری امور فرهنگی استان به انجمن‌های تخصصی دانست و گفت: به‌تبع این مجموعه هم انجمن‌ها را دررسیدن به اهدافشان یاری خواهد کرد.

حسینی کاشانی از انتشار مجموعه‌ای با عنوان قاب عکس قم خبر داد و افزود: آثار عکاسان قمی در قالب یک کتاب ماندگار و در دو مقوله عکس آزاد و خاص این آثار منتشر خواهد شد، در تلاش هستیم این کتاب به‌زودی منتشرشده و به‌عنوان یک هدیه فرهنگی به کسانی که به قم می‌آیند هدیه کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 72938

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72938/کتاب-قاب-عکس-قم-منتشر-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir