کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قم: ترامپ کم خرد آرزوی کاهش قدرت منطقه‌ای ایران را به گور می‌برد

خبرگزاری فارس , 14 دی 1397 ساعت 13:01

امام جمعه قم با اشاره به سخنان ترامپ در آغاز سال جدید میلادی گفت: ترامپ گفته است که قدرت ایران در منطقه و انسجام داخلی کاهش یافته است و آنها می خواهند مذاکره کنند ولی ما آمادگی نداریم. باید به این پیمان شکن بزرگ قرن بگوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت عیب نیست.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با گرامیداشت یاد و نام شهدای قیام 19 دی بیان کرد: جوانان، مردم و روحانیت قم پیشگامان انقلاب بودند و 19 دی را رقم زدند که سرآغاز یک جنبش عظیم الهی در ایران و جهان شد.

وی با بیان اینکه آیت الله‌هاشمی شاهرودی عمر خود را در مسیر دفاع از اسلام سپری کرد، گفت: افرادی از خاندان ایشان در عراق به شهادت رسیدند؛ یاد و نام این عالم بزرگ را گرامی می داریم و بر ایشان سلام و درود می فرستیم.

امام جمعه قم با گرامیداشت روز و هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی خدمات ارزنده‌ای داشته‌اند؛ حوزه کشاورزی ما باید در کشور از سوی مردم و مسؤولان مورد توجه قرار گیرد چرا که رکن مهم استقلال و پیشرفت کشور است و در کنار صنعت باید به مقوله کشاورزی اهتمام داشته باشیم.

وی با بیان اینکه منابع وسیعی از آب در حوزه کشاورزی اتلاف می شود، گفت: باید مردم نسبت به جلوگیری از این اتلاف اهتمام داشته و مسؤولان نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

اعرافی با اشاره به اینکه در واقعه مسجد گوهرشاد تمردم در دفاع از ارزش‌های اخلاقی و عفاف و حجاب در مقابل رضاخان ایستادند، تاکید کرد: در شهر قم باید تلاش کنیم که مقوله عفاف و حجاب و حاکمیت ارزش‌های متعالی در زنان و مردان ما تقویت شود. پیشگامان حادثه گوهرشاد راهنمایان ما در تحکیم عفاف و حجاب هستند.

وی با بیان اینکه برخی از مظاهر با فرهنگ نورانی و مترقی قم سازگار نیست، تصریح کرد: باید جلوی مظاهر فساد گرفته شده و حیا و عفاف در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

امام جمعه قم به برگزاری اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد اشاره کرد و افزود: امیدواریم که نتایج این اجلاس و توصیه‌های مهم نسبت به مسؤولان و نهادهای فرهنگی مورد توجه قرار گرفته و مسؤولان به دلسوزی‌های علمای بلاد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترامپ در آغاز سال جدید میلادی سخنان کم مایه ای ارائه کرد گفت: ترامپ گفته است که قدرت ایران در منطقه و انسجام داخلی کاهش یافته است و آنها می خواهند مذاکره کنند ولی ما آمادگی نداریم. باید به این پیمان شکن بزرگ قرن بگوییم آرزو بر شما پیران کم خرد و فرتوت عیب نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: شما آرزو دارید قدرت ایران فروکش کرده و ملت از آرمان‌های اسلام و انقلاب جدا شوند؛ پیشینیان شما آروزهای خود را به بستر بیماری و مرگ بردند و حاکمان طاغوتی آمریکا و اسرائیل این آرزوها را به فضل الهی به گور خواهند برد و این ملت همچنان با فریاد مرگ بر آمریکا در برابر شما خواهد ایستاد.

اعرافی تاکید کرد: ندای قلبی و شور انقلابی و غیرت ایرانی همچنان زنده است و در برابر آمریکا و اسرائیل این ندای الهی هرگز خاموش نخواهد شد.

وی با تبریک انتصاب استاندار جدید قم گفت: قم قهرمان پایگاه اسلام، انقلاب و حوزه علمیه است بنابر این باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ همه در قبال قم مسؤولیت دارند و مسؤولان به این شهر باید در ترازی برای همه ایران و جهان نگاه کنند.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات قم در زیرساخت‌های زیارتی، صنعت، بهداشت و درمان، زیرساخت‌های فرهنگی و اشتغال تصریح کرد: دولت و مسؤولان نباید به قم مانند شهر مانند دیگر شهرها نگاه کنند این شهر در خدمت همه ایران و جهان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 72954

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/72954/امام-جمعه-قم-ترامپ-کم-خرد-آرزوی-کاهش-قدرت-منطقه-ای-ایران-گور-می-برد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir