کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله سعیدی: اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مطهر حضرت معصومه(س) ساماندهی شوند

خبرگزاری تسنیم , 15 دی 1397 ساعت 17:46

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی از این اماکن و مغازه‌ها تا درب ورودی حرم مطهر نیز فعالیت دارند که در شأن حرم مطهر نیست.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار جدید قم ظهر امروز با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ضمن زیارت مضجع نورانی بانوی کرامت، با آیت‌الله سعیدی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین داوود نمازی مشاور وزیر کشور و در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، آیت‌الله سعیدی ضمن قدردانی از تلاش‌های سید مهدی صادقی استاندار سابق قم، اظهار داشت: شهر مقدس قم از ویژگی‌ها و جایگاه خاصی در میان سایر شهرها برخوردار است.

وی با اشاره به این ویژگی‌ها گفت: وجود بارگاه نورانی کریمه اهل‌بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و حضور مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه در قم ازجمله ویژگی‌هایی است که این شهر را نسبت به شهرهای دیگر متمایز کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: مردم شهر مقدس قم، مردمی با بصیرت بوده و همواره پشتیبان ولایت‌فقیه و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌اند، به همین دلیل هر مسئولی که در این شهر اقدام به خدمت‌گزاری می‌کند باید به این موارد توجه جدی داشته باشد.

سعیدی با اشاره حضور مراجع تقلید در شهر قم ابراز کرد: این شخصیت‌های دینی به‌دوراز هرگونه جناح‌های سیاسی، محل مراجعه اقشار مختلف مردم بوده و انجام کار مفید و رسیدگی به امور مردم و پایبندی به ارزش‌های دینی سبب رضایت آن‌ها می‌شود.

وی اقدامات و پیشرفت‌های صورت گرفته در قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مورداشاره قرار داد و گفت: نزدیکی شهر قم به پایتخت و حضور گسترده مسئولان و شخصیت‌های مهم کشوری در این شهر فرصتی برای مدیران استانی بوده تا بتوانند بهتر برنامه‌های عمرانی و اجرایی استان را به پیش ببرند.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: قطع به‌یقین نمی‌توان با شعار امور را پیش برد، بلکه باید از ظرفیت‌های موجود و در اختیار بهره گرفت و خدماتی که در شأن مردم شهر مقدس قم و این شهر هست را ارائه داد.

سعیدی ساماندهی اماکن تجاری و مغازه‌های پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی از این اماکن تجاری و مغازه‌ها تا درب ورودی حرم مطهر نیز فعالیت دارند که در شأن حرم مطهر نبوده و مشکلاتی برای زائران به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ساخت‌وساز و ساماندهی اماکن تجاری و رسیدگی به امور عمرانی پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به یک مطالبه از سوی زائران و تبدیل‌شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان با تأکید بر فراهم آوردن تسهیلات و خدمات متناسب با نیاز شهر قم اظهار داشت: امروزه شاهد حضور گسترده زائران از شهرها و کشورهای مختلف هستیم که این حجم زائر نیازمند توجه بیشتر به شهر قم است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 73004

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73004/آیت-الله-سعیدی-اماکن-تجاری-مغازه-های-پیرامون-حرم-مطهر-حضرت-معصومه-س-ساماندهی-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir