شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 73005
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله اعرافی در دیدار استاندار جدید قم:

آیت الله اعرافی: نظم اداری قم کارآمد است، اما نیاز به ارتقا دارد

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه گفت: اینکه می گویم به قم باید نگاه ویژه ای شود نه آن است که موضوع رانت خواری و ویژه خواری نسبت به این شهر مقدس شود؛ بلکه مراد این است که ظرفیت، توانایی، توانمندی و تلاش های قم به جهان تشیع و اسلام صادر و معرفی شود.
نظم اداری قم کارآمد است، اما نیاز به ارتقا دارد
نظم اداری قم کارآمد است، اما نیاز به ارتقا دارد
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار بهرام سرمست ، استاندار جدید قم اظهارداشت: برای شما بر اساس تجارب خوبی که در عرصه های مختلف علمی و مدیریتی دارید آرزوی توفیق و سعادت روافزون دارم و امید دارم بتوانید در دوران خدمتی که در این شهر کریمه اهل(س) هستید، آثار و برکات ارزشمندی را رقم بزنید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: قم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد؛ هم ما مردم ومسئولان در قبال این شهر بزرگ تاریخی، فرهنگی و ایمانی مسئولیت سنگینی داریم و هم از مسئولان انتظار داریم که قم را در تراز قم برای همه ایران و جهان بنگرند؛ قم در زمینه بهداشت و درمان و اشتغال و صنعت و زیرساخت های گردشگری معنوی و فرهنگی و اشتغال نیز کمبودهای بسیاری دارد که امیدواریم مسئولان به ویژه استاندار جدید به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

آیت الله اعرافی بیان داشت:همواره گفته شده است که مسئولان نباید به قم به عنوان یک شهر عادی نگاه کنند، زیرا قم پایگاه معرفت الهی و در خدمت مردم ایران و جهان است و هر ساله صدها هزار نفر از شهرها و کشورهای مختلف به قم می آیند و به همین دلیل این شهر باید بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهارداشت: امروز شهر قم به لحاظ وجود حوزه علمیه و مراکز دانشگاهی متعدد قطب علمی منحصر فردی را در کشور و جهان اسلام رقم زده است بطوریکه در حال حاضر قریب به یکصد هزار طلبه از شهرهای کشور و 130 کشور جهان در این شهر مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی و علوم انسانی هستند.

وی گفت: این شهر از یکصد سال گذشته محور اندیشه و تفکر دینی در ایران و خارج از مرزهای جغرافیایی بوده است و همیشه حوزه علمیه در طول تاریخ در اوج پویای و تکاپوی علمی بوده است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: امروز در این شهر ده هزار مدرس و چندین هزار محقق و پژوهشگر علوم متعدد اسلامی و انسانی در حال درس و بحث هستند، انتشار سالانه صدها کتاب، مجله و نشریه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر برکات این شهر مقدس است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: وجود بارگاه منّور و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) بُعد کلان دیگری از اهمیت این شهر می باشد چرا که با سرمایه گذاری و نگاه ویژه به این مضجع نورانی می توان این شهر ام القری جهان اسلام را محلی برای حضور زائران و ارادتمندان این مضجع نورانی از اقصی نقاط دنیا مبدّل کرد.

وی ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت زیارتی این مکان مقدس در امور دینی، فرهنگی و بین المللی، حوزوی، دانشگاهی و تاریخی از جمله اموری است که می بایست در دوره جدید مدیریت استان مورد توجه خاصی قرار بگیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز نظام اداری قم علی رغم همه تلاش هایی که انجام می دهد نیاز به ارتقا دارد، کارهای خوبی انجام شده اما کافی نیست و جای کار زیاد است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcen78f.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما