يکشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : 73351
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

طرح همیاران بازیافت امروز در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: برای انسجام بخشی به حوزه آموزش‌های مدیریت پسماند در مدارس، طرح همیاران بازیافت در دستور کار قرار گرفته که امروز افتتاح می‌شود.
طرح همیاران بازیافت امروز در قم افتتاح می‌شود
طرح همیاران بازیافت امروز در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدعبدالله میر ابراهیمی با بیان اینکه در زنجیره مدیریت پسماند حلقه‌های تولید، جمع آوری، ذخیره سازی، حمل و نقل، پردازش و دفع و مراقبت‌های پس از آن وجود دارد، اظهار کرد: بهترین سیاستی که در حوزه مدیریت پسماند می‌توان اخذ کرد سیاست کاهش تولید زباله با نگاه پیشگیری است و در این زمینه باید ابتدا قشر تولیدکننده پسماند را آگاهی داد که مهم‌ترین بخش آن شهروندان هستند و مهم‌ترین آنها که می‌توانند مشارکت داشته باشند گروه هدف دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی هستند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت پسماند همچون دیگر سازمان‌ها برنامه ریزی فرهنگ‌سازی در این حوزه را انجام داده است، تصریح کرد: در سنوات قبل توافق‌نامه‌هایی را با دستگاه‌های مرتبط امضا کردیم و فعالیت‌های آموزشی هم اتفاق افتاده است و اگر می‌خواهیم کار موثرتری انجام دهیم نیازمند فعالیت مستمر و پایدار در سطح مدارس هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم بیان کرد: البته ضرورت دارد پایگاه‌ها یا کانون‌هایی را در مدارس داشته باشیم تا دانش آموزان از طریق آنها بتوانند آموزش مستمر دیده و اگر نیازهایی دارند از جمله نیاز پژوهشی بتوانند از آنها به سازمان متصل شوند تا نیازها پاسخ داده شود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان دانش‌آموزی در حوزه آموزش‌های مدیریت پسماند گفت: پیرو آن در قالب همیاران بازیافت در سطح مدارس ابتدایی در سال‌های چهار تا ششم سعی داریم به صورت موثر کار آموزشی انجام دهیم تا همیاران بازیافت بتوانند مفهوم مدیریت پسماند را خوب یاد گرفته و به اقشار دیگر آگاهی دهند.

میر ابراهیمی گفت: به دنبال این هستیم که اگر اقشار دیگر خصوصا در خانواده‌ها دقت به مباحث مدیریت پسماند نداشتند و حرکت‌هایی در تولید زباله داشتند که خارج از اصول بود دانش‌آموزان تذکراتی بدهند.

وی اظهار کرد: برای انسجام بخشی به این کار افتتاحیه طرح همیاران بازیافت امروز برگزار می‌شود که طی آن افراد و دانش‌آموزان موثر در این بخش در سطح مدارس را دعوت کرده و در کارگاه آموزشی شرکت خواهند کرد تا مباحث اولیه و نحوه مشارکت و همکاری با این گروه به آنها ارائه شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcizpay.t1apw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما