کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد

تشکیل کارگروه خانواده در اعتاب با هدف ترویج اخلاق کریمه در خادمان

خبرگزاری فارس , 27 دی 1397 ساعت 14:00

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه مشاوره و امور خانواده با حضور نمایندگان اعتاب مقدس، گفت: این کارگروه با اتخاذ سیاست‌های کلان تربیتی زمینه ترویج اخلاق کریمه را مبتنی بر اندیشه اهل بیت (ع) در خادمان، خانواده ایشان و زائران اعتاب مقدس مهیا می‌کند.


به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی از برگزاری پنجمین کارگروه ارشاد و خانواده اجلاسیه اعتاب جهان اسلام با حضور نمایندگان اعتاب ایران اسلامی در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: این کارگروه متشکل از کارشناسانی است که در تلاش هستند تا نسبت به آموزش و تربیت زائران اعتاب مقدس در ایران اسلامی و در ادامه در تمام اعتاب در کشورهای اسلامی اقدامت اثرگذاری انجام دهند.

وی ادامه داد: نگاه ما به خادمان اعتاب مقدس این است که خادمین باید اولاً به عنوان مربی، متأثر از اندیشه تربیتی ناب اسلامی باشند تا بتوانند خودسازی منطقی و معناداری را انجام دهند و ثانیاً نقش فعال خودشان را به عنوان مربی در ارتباط با زائر ایفا کنند و به صورت غیر مستقیم به دیگرسازی معنا دار و تربیتی بپردازند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نتیجه این مباحث ادا شدن حق معنوی زائر توسط خادمی با هویت تربیتی دینی است، بیان کرد: این کارگروه با اتخاذ سیاست‌های کلان تربیتی زمینه ظهور اخلاق کریمه را مبتنی بر اندیشه اهل بیت (ع) در خادمان، خانواده ایشان و زائران اعتاب مقدس با توجه به اصول التزام، انسجام و انتظام مهیا می‌کند.

صدوقی افزود: جلسات این کارگروه تاکنون در پنج نوبت برگزار شده که چهار نوبت آن در مسجد مقدس جمکران و یک نوبت به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شده است. از مصوبات تخصصی این کارگروه در پنج جلسه می‌توان به تدوین اقدامات و طرح‌های فرهنگی مشترک میان اعتاب در حوزه ارشاد و امور خانواده، تشکیل بانک تجریبات و ایده‌ها و محصولات آموزشی اعتاب در حوزه ارشاد و امور خانواده، طراحی و تنظیم طرح معرفتی زندگی به سبک اهل بیت با شاکله واحد در حوزه سبک زندگی و اجرای فاز بندی شده طرح شبکه مردمی خادمان خانواده نام برد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بعد که در فروردین ماه سال 98 برگزار خواهد شد بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با رویکرد ارشاد و امور خانواده و بررسی بستر اجرای بانک اطلاعات ارشاد و امور خانواده در میان اعتاب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 73522

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/73522/تشکیل-کارگروه-خانواده-اعتاب-هدف-ترویج-اخلاق-کریمه-خادمان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir