يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 73659
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام حسینی قزوینی:

حضرت زهرا (س) معیار حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است

قم نيوز : سخنران حرم بانوی کرامت گفت: یکی از ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ملاک و عیار بودن برای حقانیت حضرت علی(علیه‌السلام)۹ و تشخیص دادن حق از باطل و حقانیت شیعه در برابر دیگر مذاهب و فرقه‌ها می‌باشد.
حضرت زهرا (س) معیار حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است
حضرت زهرا (س) معیار حقانیت ولایت حضرت علی(ع) است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسینی قزوینی در مراسم شب شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) در جمع ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت، گفت: سخن گفتن از فضایل و ابعاد وجودی بانوی دوعالم برای ما انسان‌ها بسیار دشوار است و باید این فضایل و حقایق باطنی توسط حضرت ولیعصر(عج) بازگو شود چراکه علم امام زمان علیه‌السلام از سرچشمه وحی نشأت می‌گیرد و می‌توانند حق مطلب را ادا و پرده از ابعاد وجودی این بانو بردارند.

وی افزود: یکی از ابعاد وجودی حضرت زهرا سلام‌الله علیها، ملاک و عیار بودن برای حقانیت حضرت علی علیه‌السلام و تشخیص دادن حق از باطل و حقانیت شیعه در برابر دیگر مذاهب و فرقه‌ها می‌باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: روایاتی که اشاره به فضایل حضرت دارد از باب فرزند پیامبر(ص) بودن نیست، بلکه این سخنانی که در روایات واردشده عمدتاً ناظر به این است که بعد از رحلت نبی گرامی اسلام اختلافاتی ایجاد می‌شود که خود پیامبر(ص) نیز خبر از این اختلافات و چنددستگی‌ها مذاهب داده بودند، لذا وجود حضرت زهرا سلام‌الله علیها بعد از رحلت پدر بزرگوارشان یک الگو برای تشخیص حق از باطل است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تأکید کرد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام تمام مذاهبی که بعد از رحلت ایجاد می‌شود همگی فرقه‌های هالکه و گرفتار آتش جهنم هستند، الا مذهب تشیع و طرفداران حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها که گروه ناجیه و مفلحون هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام، حضرت زهرا سلام‌الله علیها، پاره وجودی حضرت می‌باشد و رضایت او رضایت پیامبر، غضب او غضب پیامبر و آزار او مساوی است با آزار پیامبر؛ لذا تشخیص حق از باطل بعد از رحلت وابسته به وجود این بانوی دوعالم است و این بانوی بزرگوار ملاک و معیار و الگو می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها، یک الگو برای جامعه متفرق و سرگردان شده است و ایشان ملاک حقانیت اهل‌بیت(ع) و شیعه می‌باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی یادآور شد: یکی دیگر از ابعاد وجودی این بانوی بزرگوار، دفاع جانانه از حریم ولایت از همان ابتدای غصب ولایت حضرت علی علیه‌السلام می‌باشد. حضرت از تمام ظرفیت خود برای دفاع از ولایت استفاده نمودند و با حضور در مسجد و فریاد کشیدن بر سر انصار و مهاجرین و یادآوری واقعه غدیر خم و بازگو نمودن حدیث غدیر، ولایت حضرت علی علیه‌السلام را متذکر شدند و درنهایت نیز به خاطر دفاع از حریم ولایت به شهادت رسیدند.

وی تأکید کرد: حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای دفاع از حریم ولایت، به‌واسطه حدیث غدیر احتجاج کردند؛ نکته این مسئله این است که بعد از واقعه غدیر و رحلت نبی گرامی اسلامی فاصله چندانی اتفاق نیفتاده و هنوز مردم واقعه غدیر را فراموش نکرده بودند و جمعیت کثیری نیز در این واقعه حاضر بودند، لذا از این مسئله برای دفاع از حریم ولایت استفاده نمودند تا اثبات کنند جانشین و وصی نبی گرامی اسلام چه کسی است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhmea.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما